شناسهٔ خبر: 23633506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان:

۵۰ درصد دانش آموزان گلستانی به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 50درصد دانش آموزان باید به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کلاس بیست؛ "عباس عبداللهی فر" در گردهمایی هدایت تحصیلی در مرکز فنی و حرفه ای ازدارتپه آزادشهرکه باحضور مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان برگزارشد، اظهار کرد: به دلیل اینکه هدایت تحصیلی در متوسطه اول اجرا می شود، مشاورین را در این دوره سازماندهی کرده ایم.

وی افزود: این همایش باهدف آشنایی آنان با فرصت ها و موقعیت هایی که در هنرستان اتفاق می افتد برگزارشد.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: برای اینکه انتخاب آگاهانه و آزادانه صورت بگیرد ما ملزم به این هستیم که اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهیم تا دانش آموزان بتوانند خود و محیط شان را بشناسند و بدانند که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد و براساس استعداد و توانایی و علاقه و ویژگی های شخصیتی خود به رشته ها هدایت شوند.

عبدالهی فر بازدید دانش آموزان به همراه اولیا از مراکز فنی و حرفه ای و شهرک های صنعتی و کارخانجات را یکی از برنامه های حوزه مشاوره جهت آشنایی و هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای بیان کرد.

"حسین زارع" رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش گلستان،در این همایش اظهار کرد: طبق برنامه ملی تا پایان برنامه ششم قراراست 50درصد دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند که این امر مستلزم آشنایی دانش آموزان و اولیای آنان با فرهنگ مهارت آموزی می باشد.

وی افزود: برنامه داریم از طریق اطلاع رسانی و آموزش درست،ظرفیت های هنرستان را برای دانش آموزان مستعد آماده نماییم.

انتهای پیام/

 

نظر شما