شناسهٔ خبر: 23633176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مجمع نمایندگان گیلان:

مسیر توسعه فرهنگی گیلان با محوریت آموزش و پرورش محقق می شود

انزلی-ایرنا-رییس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به لزوم مشارکت همگان در امر توسعه آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مسیر توسعه فرهنگی گیلان با محوریت آموزش و پرورش تحقق می یابد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ،محمدحسین قربانی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: جایگاه شورای آموزش و پرورش در ابعاد مختلف برای مدیریت کلان کشور تبیین شده و این شورا یک نهاد قانونی برای توسعه و مهیا کردن زیر ساخت های آموزش و پرورش است .
وی افزود: دولت تدبیر و امید محوریت توسعه کشور را در توسعه آموزش و پرورش می داند و همگان موظفیم که به تحقق این امر کمک کنیم .
قربانی با اشاره به توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از تاثیر گذار ترین کمیسیون های این مجلس است که دو نماینده از گیلان نیز در آن عضویت دارند.
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در هر حوزه ای که نیاز به کمک باشد پیشگام بوده و آمادگی تغییر در برخی قوانین شوراها برای رفع مشکلات آموزش و پرورش وجود دارد.
قربانی با اشاره به لزوم همبستگی و هم افزایی هرچه بیشتر نمایندگان مجلس و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: نمایندگان مجلس بر این باورند که در فضای صمیمی و دوستانه تر می توان به نتایج مطلوبی در زمینه های توسعه فضا و شرایط تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم دست یافت.
رییس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر ضرورت پرداخت به موقع مطالبات فرهنگیان تصریح کرد: مدیرت فرهنگی باید در اسناد بالادستی دیده شود و بر اساس سلیقه ها و نگاه های سیاسی برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف نشود.
قربانی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی معلمی را شغل انبیاء می دانستند افزود: مسیر توسعه فرهنگی کشور باید بر مدار آموزش و پرورش ساخته شود و با توجه به لزوم وجود تنوع مدارس موجود در آموزش و پرورش ، مدارس نمونه دولتی ، تیز هوشان و عمومی نیز باید بر اساس یک سیاست درست ، طبقه بندی و نهادینه شود تا از تبدیل فرصت به تهدید و چالش جلوگیری شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم از 442 تن از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان تجلیل شد و شوراهای آموزش و پروش شهرهای آستارا، شفت و کومله به عنوان شوراهای برتر معرفی شدند و همچنین کلنگ احداث ساختمان آموزشی دهکده ساحلی در دهکده ساحلی بندرانزلی به زمین زده شد.
370 هزار دانش آموز در حدود پنج هزار مدرسه دولتی و غیر انتفاعی در گیلان مشغول به تحصیل هستند و 34 شورای آموزش و پرورش در گیلان فعالیت دارند هرکدام از شوراها دارای 13 عضو هستند.
خبرنگار : رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما