شناسهٔ خبر: 23633137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده پلیس راه استان فارس در پاسارگاد:

۵۱ نفر در جاده های پاسارگاد و ارسنجان کشته شده اند/ دو پایگاه پلیس‌راه در محور سعادت شهر مستقر می شوند

فرمانده پلیس راه استان فارس گفت: در کشور ما بالغ بر هفده هزار نفر در سال در اثر تصادف جان خودرا از دست می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش طنین پاسارگاد، درجلسه شورای اداری شهرستان پاسارگاد فرمانده جدید پلیس راه سعادت شهر معرفی شد.

دراین جلسه سرهنگ احمدی فرمانده پلیس راه استان فارس با اشاره به مسائل ترافیک و تصادفات ناشی از آن وخساراتی که به جامعه ما وخانواده ها وارد می شود،گفت: در دنیا سالانه یک میلیون و دویست هزار نفر براثر تصادفات کشته می شوند که در کشور ما بالغ بر هفده هزار نفر در سال در اثر تصادف جان خودرا از دست می دهند.

وی افزود: سالانه درجهان 50 میلیون نفر در اثر تصادفات مجروح می شوند که سهم کشور ما حدود 500 هزار نفر است که بیشترین کشته ها و تلفات هم در کشور در استان فارس وجود دارد.


 احمدی بابیان اینکه ما در سال گذشته  1472 نفر در استان فارس براثر تصادف جان خود را ازدست داده اند و تعداد مجروحانمان نیزنزدیک به 26 هزار نفر بوده است، بیان داشت: اگر ده درصد این مجروحین را ما لحاظ کنیم که الان دچارمشکل شده اند که در منزل نگهداری می شوند و یا روی تخت بیمارستانها هستند، چندین خانوار فکر و ذهنش درگیر است که بتواند این مجروحین را ایاب و ذهاب کند.


فرمانده پلیس راه استان فارس افزود: در بحث مرگ و میر درجهان رتبه یازدهم را داریم اما در بحث تصادفات رتبه ما دوم است که شامل تصادفات هم جاده ای و هم شهری است.

وی گفت :هفت درصد تولید ناخالص ملی ما در حوزه تصادفات هزینه می شود که اگر تصادفات را نداشتیم می توانستیم در حوزه های دیگر استفاده کنیم.


 احمدی گفت: اگر بخواهیم یک مقایسه ای داشته باشیم بین تعداد شهدای مدافع حرم که در طی چندین سال داشته ایم با کشته های سوانح رانندگی، شهدای این چند ساله به اندازه کشته های یک سال تصادفات استان فارس نیست.

وی افزود: شهدای استان فارس به صد نفر نمی رسد ولی روزانه در سطح کشور 43 نفر براثر حوادث جاده ای جان خودشان را ازدست می دهند و در استان فارس روزانه 3 نفر در تصادف جان خودرا از دست می دهند.

وی افزود: درحادثه کشتی سانچی که همه ما را داغدار کرد و همه مسئولین بسیج شدند و عزای عمومی اعلام شد، 32 نفر جان خودرا ازدست دادند ولی روزانه 43 نفر در اثر حوادث ترافیکی از دست می دهیم که با این حساب ما باید هر روز درکشور عزای عمومی اعلام بکنیم.


وی ادامه داد: زمانی آمار ما روزانه 61 نفرکشته درکشور  بود اما خدا کمک کرده و به سمت کاهش تلفات جاده ای می رویم.

احمدی تصریح کرد: با همه تلاشهایی که صورت گرفته اما این تلاشها جوابگو نبوده است، همه ما مسئول هستیم که کمک کنیم که این اتفاقها کمتر شود.


فرمانده پلیس راه استان بابیان اینکه در طی 9 ماهه گذشته طی آمار پزشک قانوی 51 نفر کشته جاده ای در شهرستانهای ارسنجان و پاسارگاد داشته ایم گفت: 47 درصد کشته ها بومی بوده اند.


 احمدی از استقرار دو پایگاه پلیس راه در محور سعادت شهر خبرداد و گفت: با توجه به گردشگر بودن منطقه و حضور گردشگران متعدد و وجود ترافیک درحوزه شهرستان پاسارگاد باپیگیری های انجام شده پلیس راه سعادت شهر از جایگاه سرهنگ دومی به جایگاه سرهنگی رسید و ارتقاء پیداکرد و از طرفی دو پایگاه پلیس راه برای شهرستان پاسارگاد در نظر گرفته شده و یک پلیس راه هم برای شهرستان خرامه اضافه کرده ایم که ترافیک محور خرامه و هم محور شیراز اصفهان راتا حدودی کمتر می کند.


 وی بابیان اینکه درآینده نزدیک محور جدید بندرعباس از سعادت شهر خواهد گذشت و یک بار ترافیکی سنگین خواهیم داشت، افزود: با این پایگاهها و استقرار پلیس راه خرامه کنترل بیشتری بر ترافیک این محور خواهیم داشت.

  احمدی ادامه داد: هفت پاسگاه پلیس راه در استان ارتقاء پیدا کردند و به درجه 16 رسیدند که این ارتقاها موجب ورود نیرو و امکانات بیشتری به حوزه های پلیس راههای ارتقایافته می شود.

طنین پاسارگاد، در این جلسه سرگرد امیری به سمت فرمانده پلیس راه سعادت شهر معرفی واز خدمات سرهنگ سجادیان فرمانده پیشین که به افتخار بازنشستگی نائل شده بود قدردانی شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما