شناسهٔ خبر: 23633072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

برای فتنه انگیزی در عراق؛

شانتاژ خبری از سوی رسانه های عبری عربی در دستور کار قرار گرفت

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رسانه های عربی عبری از طریق شانتاژ خبری اجازه آرامش را به عراقی ها نداده و تلاش زیادی برای آشوب و فتنه انگیزی در انتخابات پیش رو انجام خواهند داد.

صاحب‌خبر -

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انفجارهای تروریستی اخیر در کشور عراق اظهار داشت: بحث امنیت در عراق، سوریه و کشورهای دیگر اسلامی ربطی به پایان داعش ندارد چرا که داعش به عنوان تشکیلاتی دولتی تأسیس و پایان یافت اما تفکر تروریستی و تکفیری آن از بین نرفته بلکه در همه نقاط جهان گسترش یافته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه کشورهای همسایه زمینه عملیات های تروریستی را دارا هستند، افزود: ضعف امنیتی یکی از علل است اما تشکل های تروریستی فراوان عامل دیگر عملیات های تروریستی محسوب می شود؛ به هرحال اقدامات تروریستی پس از نابودی داعش روند کاهشی پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی عراقی توان بیشتری برای مقابله با حملات انتحاری پیدا کرده اند، اظهار داشت: نیروهای داعشی و تفکر داعشی نابود نشده و امروز با رویکرد جدیدی در جهان قدعلم کردند و جهل دینی شان به واقع توجیهی برای عملیات های تروریستی شان است.

سعیداوی در رابطه با انتخابات پیش روی پارلمان عراق گفت: انفجارهای اخیر ارتباطی با انتخابات پیش رو ندارد هر چند که تلاشی برای ناامن جلوه دادن عراق قلمداد می شود و به سود برخی گروه ها در انتخابات خواهد بود اما اینکه بیاییم گروه هایی را به ایجاد جو ناامن و کشتن متهم کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه انتخابات عراق در فضای باز سیاسی صورت می گیرد، عنوان داشت: عراقی ها چارچوب انتخاباتی را فراگرفته و در همه انتخابات موفق عمل کرده اند هر چند که رسانه های عربی ـ عبری از طریق شانتاژ خبری اجازه آرامش را به عراقی ها نداده و تلاش زیادی برای آشوب و فتنه انگیزی انجام می دهند./9456/پ203/ب1

نظر شما