شناسهٔ خبر: 23632996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در ارومیه/وحدت بین شیعه وسنی هدف این جشنواره

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در دهه کرامت سال آینده به زبان ترکی آذری در ارومیه خبرداد،همچنین وحدت بین شیعه وسنی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی،صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف برگزاری اتاق فکر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: در تلاش هستیم با بررسی وضعیت جشنواره در سال های گذشته نحوه برگزاری ومشارکت در این جشنواره بررسی شده ودر جهت کمیت وکیفیت آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی،با بیان تفاوات برگزاری شعر رضوی در استان های مختلف خاطر نشان کرد: شعر کردی، عربی واقوام رضوی در استان های مختلف برگزار شده است اما تنها، جشنواره برگزار شده در آذربایجان‌غربی به شکل بین‌المللی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: هم‌اکنون شعر کردی رضوی، عربی رضوی و شعر اقوام رضوی در استان‌های مختلف برگزار شده است.

وی، بیان کرد: بسیاری از استان‌ها درخواست برگزاری این جشنواره را کرده و یا خواسته‌اند آن را از حالت بین‌المللی خارج کنند، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این خصوص از امتیازات خود عقب نشینی نکرده است.

حجت الاسلام کریمی، ادامه داد: جشنواره بین المللی شعر رضوی تیر ماه سال آینده در دو بخش داخلی و خارجی و در دو نوبت صبح و بعد ازظهر و همچنین شب هنگام در محضر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: تا کنون تعداد ۴۰۰ اثر جهت شرکت در جشنواره ارسال شده است همچنین رایحه رضوی ویژه اهل تسنن در شهرستان مهاباد نیزبرگزارخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات موجود در راه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری رفع شود، اظهار کرد: در صدد هستیم جهت افزایش معنویت این جشنواره،در مسجد وتکایا اجرا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزاری جشنواره شعر رضوی را عامل وحدت بین شیعه وسنی عنوان کرده و افزود: بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی ترکیبی از شیعه و سنی و نیز کرد و ترک است باید از ظرفیت همه شعرا استفاده شود چراکه اعتقادات مذهبی در میان اهل سنت نیز وجود دارد.

حجت الاسلام کریمی، تصریح کرد: همچنین در سیزدهمین جشنواره شعر رضوی، مقرر شده است تا برنامه عصر موسیقی ویژه آشقی‌ها نیز در شهرستان میاندوآب برگزار شود.

انهتای پیام/

نظر شما