شناسهٔ خبر: 23632755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اطلاعیه هیئت ریحانة الحسین در مورد دروغ‌پردازی‌هایی جدید در فضای مجازی

R1439/P1439/S4,37/CT12

هیئت امنای مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانة الحسین(ع) در پی فرافکنی‌های جدیدی که در فضای مجازی منتشر شده است، اطلاعیه‌ای را صادرکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، طی روزهای گذشته متن و سندی مجعول و دستکاری‌شده تحت عنوان کمک شهرداری به مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانة الحسین(ع) منتشر شده که در فضای مجازی بازتاب‌هایی داشته است. در کمال شگفتی محتویات مجعول و اطلاعات غلط مندرج در این مطلب به ذاکر ارجمند مجید بنی‌فاطمه منتسب شده که حکایت از یک هماهنگی خاص و برنامه‌ریزی دروغ‌پردازانه برای رقم زدن دور جدیدی از حمله به اعتقادات دینی و معارف حسینی(ع) دارد.

نظر به اهمیت این موضوع برای شهروندان عزیز و محبان اباعبدالله چند مورد ذکر می‌شود:

1 ــ وفق مصوبات شورای شهر تهران و ردیف‌های مصوب‌شده برای شهرداری تهران، این نهاد از حیث قانونی مکلف به حفظ و نگهداری بناها و امکان فرهنگی و هنری و مذهبی است. این امر بدون آنکه شمولیت به افراد داشته باشد یک مصوبه عام است که همه اماکن فوق الذکر را در بر می‌گیرد.
2 ــ کمک فوق‌الذکر وفق مصوبه شماره 107022405 شورای شهر تهران در بهمن 95 به‌مبلغ یک میلیارد تومان مصوب و به شهرداری اعلام شده است. شهرداری از این رقم حدود هشتصد میلیون تومان را تأیید و طی سه واریز پانصد و پنجاه میلیونی، صد میلیونی و پنجاه میلیونی به حساب مؤسسه ریحانة الحسین و نه فرد خاصی واریز کرده است، بنابراین کل رقم 700 میلیون تومان است که طی یک تردستی رسانه‌ای با رقم مصوب شهرداری جمع زده شده و رقم یک و نیم میلیارد عنوان شده است!!
3 ــ مجتمع فرهنگی ریحانة الحسین از اوایل سال جاری به‌علت مشکلات عدیده‌ای که در سیستم برق و سازه ناایمن سقف هشتصدمتری آن و احتمال آتش‌سوزی یا فروریختن سقف، مجبور به تعطیلی فعالیت‌ها و  تعمیرات و بازسازی وسیع و احداث سقف جدید و سیستم برق‌رسانی ایمن گردید. این امر در کنار سایر هزینه‌های عمرانی نیازمند اعتباری مشخص بود که بخشی از آن با مصوبه شورای شهر و مابقی با اعانات خیرین و محبان اباعبدالله تأمین گردید.
4 ــ بدیهی و مبرهن است که مجتمع فرهنگی ریحانة الحسین صاحب هیئت امنا و کادر اجرایی است و جناب آقای بنی‌فاطمه صرفاً به‌عنوان ذاکر و مادح اهل بیت در این مجتمع فعالیت می‌کنند و مطلقاً ورودی به مسائل خاص و اجرایی و عمرانی مجتمع ندارند، بنابراین انتساب این خبر وارونه و رقم مجعول به‌عنوان کمک به ایشان، کذب محض و دروغی کثیف و یک بهتان و تهمت آشکار است که فارغ از مسئولیت عقیدتی و فقهی که برای ناشر این جعلیات پدید می‌آورد، یقیناً مورد پیگیری قضایی واقع خواهد شد.
مجید بنی‌فاطمه طی قریب به یک دهه فعالیت در این مجتمع خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشت یا توقعی مالی، برای نشر معارف حسینی و بهره‌گیری از معارف حقه تشیع کوشش کرده است و خیل عظیم جوانان مشتاقی که در این مجتمع به ذکر حسین و بهره‌گیری از معارف حقه تشیع می‌پردازند گواهی بر این جهد خالصانه است و گویا همین رونق و شوق است که کینه‌ها و حقدهای خاص را در بیماردلان برانگیخته... بنابراین این سنخ جعلیات و کذب‌گویی‌ها چیزی جز تلاش برای کمرنگ کردن اعتقادات مردم نیست.
5 ــ بدیهی است که لطمات نشر این جعلیات و شاذگویی‌های بی‌مبنا وفق سنت الهی به نشردهنده و گوینده باز خواهد گشت، از این حیث مشفقانه به این افراد هشدار می‌دهیم که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و از هجمه به آبرو و تهمت به افراد پرهیز کنید.
ان‌شاءالله این بلیه عظیم دروغ‌گویی و شایعه‌پراکنی از جامعه اسلامی ما رخت بربندد.

ما می‌رویم اوست هوالباقی السلام
دنیا به نام آل حسین است والسلام

هیئت امنای مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانة الحسین

انتهای پیام/*

نظر شما