شناسهٔ خبر: 23632547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر پلی‌کلینیک بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد:

۱۱۶ بیمار خاص در میبد شناسایی شده است/ تهیه داروهای خارجی عمده مشکل بیماران

مدیر پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام جعفرصادق(ع) بیان داشت: ۱۱۶ نفر در شهرستان میبد به بیمارهای خاص مبتلا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، ابوالفضل قاسمی پور مدیر پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام جعفرصادق(ع) در مصاحبه با خبرنگار میبد خبر، با بیان اینکه بیماران خاص دو مفهوم کاملاً متفاوت از هم دارند، اظهار داشت: تمام بیمارانی که درمان آن‌ها به صورت طولانی مدت انجام شود و هزینه بالایی داشته باشد مثل بیماری‌های سرطان، صعب‌العلاج و غیره در بین مردم به بیماری خاص شناخته شده هستند.

قاسمی پور با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌ گر فقط چهار بیماری خاص را تحت پوشش خود دارند، اضافه کرد: بیمارهای دیالیز، ام اس، هموفیلی و تالاسمی جز بیماری‌های تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر هستند.

وی ادامه داد: از نظر سازمان‌های بیمه‌گر فقط این بیماری‌ها جز بیماری خاص محسوب می‌شوند و طبق یک بسته خدمتی که قبلاً مشخص شده به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود و هر بیماری با بسته خدمتی متفاوت تحت درمان قرار می‌گیرد و دفترچه خدمتی به این بیماران داده می‌شود.

مدیر پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام جعفرصادق(ع) با اشاره به اینکه 116 بیمار خاص در شهرستان میبد شناسایی شده اظهار داشت: بیماران دیالیزی45 نفر، بیماران هموفیلی 2 نفر، بیماران تالاسمی 8 نفر، بیماران ام‌اس 25 نفر و 36  بیمار پیوندیدر سطح شهرستان داریم. 

قاسمی پور بابیان اینکه این بیماری‌ها داروهایشان، صد درصد جز بیمه قرارمی گیرد، بیان کرد: در این راستا تامین اجتماعی تمامی هزینه های درمانی این بیماران را پرداخت می کند ولی بیمه خدمات درمانی فقط هزینه های مرتبط با بیماری را قبول دارد.

وی یکی از مشکلات این بیماران تهیه داروهای خارجی بیان کرده و گفت: برخی از پزشکان برای تسریع در روند درمان برخی داروهای خارجی را برای این بیماران تجویز می کنند که بیمه ها فقط داروهای ایرانی تحت پوشش بیمه ای قرار می دهند و هزینه تهیه داروهای خارجی بسیار بالاست.

قاسمی پور با اشاره به اینکه مسئولین باید بیشتر رسیدگی و امکانات بیشتری را در اختیار این بیماران قرار دهند، گفت: سازمان‌ها و انجمن‌هایی که با این بیماری درگیر هستند، می‌توانند کمک کنند تا از افزایش این بیماری‌ها جلوگیری کنیم. بهبود کیفیت زندگی و ارائه خدمت به بیماران خاص نیازمند هم افزایی همه نهاد های دولتی، خصوصی، مردم نهاد و خیریه است.

مدیر پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام جعفرصادق(ع) در خصوص بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی یادآور شد: این نوع بیماری‌های که به‌ نوعی ژنتیکی محسوب می‌شود با شناسایی قبل از ازدواج، می‌توانیم از تولد فرزندانی که متولد می‌شوند، جلوگیری کنیم تا تعداد آن‌ها کمتر شود.

وی بیماری دیابت و فشار خون مزمن را شایع ترین علل ناراسایی کلیه برشمرد و اذعان داشت: بیمارانی که نارسایی کلیوی دارند و منجر به دیالیز می‌شوند، با اصلاح سبک زندگی، استفاده کردن از غذای سالم، نخوردن غذای فوری و انجام دادن ورزش‌های روزانه می‌توانند از کلیه‌ها محافظت کنند.

قاسمی پور در پایان تأکید کرد: چون دلیل بیماری ‌ام اس قطعی، مشخص و شناخته‌نشده ولی مطمئناً داشتن زندگی کم استرس و انجام ورزش‌های روزانه می‌تواند از گسترش این بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما