شناسهٔ خبر: 23631680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آیت الله هاشمی رفسنجانی برای نسل جدید باید به عنوان الگو معرفی شود

قزوین-ایرنا-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی را باید به عنوان یک الگو در حوزه های علمی،اخلاقی و دینی و سیاسی به نسل جوان معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری روز پنجشنبه در آیین نخستین سالگرد رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در حسینیه یادگار امام (ره) قزوین برگزار شد،افزود: برگزاری مجالس بزرگداشت بزرگان ضمن اینکه نشانه قدرشناسی و ادای احترام به مقام شامخ شخصیت ها است نسبت به برخی ها فراتر می رود و باید آنرا ارایه الگوهای انسانی، ملی و دینی برای حال و آینده تاریخ فرزندان این سرزمین دانست.
وی ادامه داد: همین الگوها هستند که جهت ها را مشخص می کنند و به همین خاطر در دنیای معاصر با بسیاری از ابزارها و شیوه های تبلیغی تلاش می شود الگوهایی به ملت ها معرفی بشود.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری گفت: در این میان غربی ها در صدد استحاله ملیت و ملت ها هستند و می کوشند الگوهای خود را در ذهن جوامع به عنوان الگوی برتر تبلیغ کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: در این میان ایران به عنوان کشوری کهن و مهد دانش و تمدن در گذر تاریخ و امروز به عنوان کشوری انقلابی با ملت شجاع نه تنها برای خود الگو می خواهد، بلکه می تواند و باید الگوهایی را به جوامع مختلف بویژه ملل اسلامی معرفی کند تا همچون چراغی روشن راهنمای انسان ها در کشتی تاریک برای رسیدن به مسیر نهایی باشند.
وی با بیان اینکه در آیات مختلف قرآن بر داشتن این الگوها تاکید شده است، گفت: گاهی در فضای مجازی یا در مراسم های مشابه برای بزرگداشت امام راحل یا شهید بهشتی و امروز در بزرگداشت های ایت الله رفسنجانی عده ای این شبهه را القا می کنند که در این شرایط کشور برگزاری مراسم بزرگداشت خیلی مهم نیست که این اشتباه است.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری افزود: آیت الله هاشمی بی تردید نیازمند برگزاری این گونه مراسم هانیست چرا که بدون شک وی و تمام انسان های خدامحور که روح آنها به سمت الهی بازگشته بسان مرغی هستند که قفس آنها گشوده شده و در نعمت های بزرگی که به تصور انسان عادی نمی آید روزی می خورند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با برگزاری این مراسم ها می خواهیم به نسل جوان بگوییم نی شود از یک روستای دورافتاده در کویر راه علم را طی کرد و در کانون فقاهت،تفسیر و فلسفه و تزکیه نفس خود را ساخت و سرآمد روزگار خود و امیرکبیر عرصه سازندگی شد.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری اضافه کرد: می خواهیم بگوییم اگر در بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام مراسم میگیریم برای آن است که بگوییم می شود مانند امام مسیر تکامل را تا جایی طی کرد که رهبری بگوید ایشان امام معصوم نبود اما تا نزدیکی مرز عصمت پیش رفت.
وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد و خاطره شخصیت های انقلاب و الگوهای جامعه،افزود: اگر جامعه ای الگوهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را گم کند مانند فرد تنها و گمشده در یک کشتی تاریک می ماند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز نیازمند معرفی الگو هستیم چرا که دشمنان تلاش و سرمایه گذاری زیادی برای از بین بردن الگوهای ما کرده اند چرا که آنها می دانند اگر مردان بزرگی چون شهید رجایی و بابایی در عرصه کشور حاضر باشند جوانان ایرانی راه را گم نخواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از روزی که وارد قم شد برای تحکیم کلمه توحید، از نخستین جرقه انقلاب در کنار امام خمینی (ره) قرار گرفت و آن زمان که فلسطین به فراموشی سپرده شده بود، در قم کتاب سرگذشت فلسطین را ترجمه کرد.
وی اضافه کرد: آن مرحوم وقتی قرار بود به جوانان الگو معرفی کند به تناسب نیاز ملت ایران در برابر استبداد و وابستگی که رژیم شاه تار و پود کشور را در هم فرو برده بود و در زمانی که مردم به مدیرانی دلسوز نیاز داشتند، کتاب امیرکبیر قهرمان مبارز را می نویسد.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل فعالیت های کشاورزی وضعیت مالی بسیار خوبی می توانست داشته باشد اما بی توجه به این موضوع، مبارزه و زندان های رژیم شاه را ترجیح داد و بارها تا پای شهادت شکنجه شد و فقط به امید نصرت الهی به مسلخ رفت.
وی در ادامه گفت: آیت هاشمی در هر کدام از عرصه های مختلف علمی، سیاسی و اقتصادی هرجا احساس نیاز کرد به یاری امام و انقلاب شتافت و در جریان انقلاب اسلامی همواره نیروی اصلی بعد از رهبری بود.
حجت الاسلام انصاری افزود: آن مرحوم در ایجاد ساختار نظام و تدوین قانون اساسی و در دوران هشت سال دفاع مقدس با همه توان خود به دفاع از تمامیت ارضی کشور پرداخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شجاعت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی، گفت: خارج نشینانی که این روزها از ایران و ملیت می گویند چطور دلسوز ملت ایران شده اند وقتی با شلیک نخستین گلوگه صدام به ایران، از ترس و بزدلی بار و بنه را بستند و مهاجرت کردند.
وی خاطرنشان کرد: آن کسانی که امروز از منظر انقلابی گری علیه آیت الله هاشمی و یاران امام حرف می زنند باید بدانند انقلابی گری به فریاد و شعار نیست بلکه انقلابی گری آنجاست که وقتی شکنجه لازم است هاشمی وار شکنجه شد و آنجا که فکر لازم است هاشمی وار فکر کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری خود، کشوری ویران شده از جنگ را تحویل گرفت که تاسیسات نفتی و اقتصادی آن نابود شده بود اما با تکیه به افراد و مدیران لایق و احترام به اندیشه ها ایران را ساخت.
وی با بیان اینکه در تمام عرصه های امروز رد پایی از آیت الله هاشمی وجود دارد،گفت: در انرژی هسته ای، ساخت مترو، دانشگاه آزاد اسلامی، صنعت فولاد و بسیاری امکانات و زیرساخت های کشور جای پای وی که به سردار سازندگی مشهور بود، وجود دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی نه تنها چیزی برای خود بر نداشت بلکه از داشته های خود برای انقلاب اسلامی هزینه کرد.
وی با بیان اینکه آن مرحوم بسیاری از زمین های قبل از انقلاب را که خیلی ها برای خود فروختند، برای طلاب هزینه کرد،افزود: شاید خیلی از مردم ندانند وی مفسر قرآن نیز بود.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری همچنین گفت: منزل ساده آیت الله هاشمی رفسنجانی به موزه اختصاص یافته است اما شاهد بودیم بعضی ها چه افسانه هایی درباره خانه و ملک او ساخته بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بزرگان تاریخ در زمان حیات خود چون وسعت وجودی شان اشکار نبود مظلوم ماندند همچون امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) که آنها را به عنوان فردی خروج کرده از دین به شهادت رساندند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بعضی رسانه ها هجمه های زیادی را به آیت الله هاشمی وارد می کردند،افزود: در فضای رسانه ای کشور باید مراقب بود که عده ای سوء استفاده نکرده و از حریم های اخلاق تجاوز نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری اضافه کرد: در فرهنگ ملت ایران و اسلام هتاکی و ناسزا جایگاهی ندارد و باید از رسانه ها به عنوان ابزاری برای تقویت علم و دانش و همبستگی میان خود استفاده کنیم.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه مدیران ما باید مانند آیت الله هاشمی فکر کرده و عمل کنند،افزود: فرصت زیادی برای پیشرفت نداریم و باید بدور از خصومت و اختلاف با کمک به دولت زمینه تعالی هرچه بیشتر میهن اسلامی را فراهم کنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری و رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام 23 دی ماه سال گذشته به دلیل عارضه قلبی به لقاء الله پیوست و پیکرش در جوار مرقد امام خمینی(ره) بنیان گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی به خاک سپرده شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما