شناسهٔ خبر: 23631373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش/

بیت‌المال مسلمین علیه مسلمین/ پوست خربزه فارابی زیر پای روحانی!

با اعطای اولین جایزه علوم سیاسی جشنواره فارابی به صاحب نظریه «زوال اندیشه سیاسی اسلام» استادان انقلابی از دولت انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پوسته خربزه فارابی زیر پای روحانی، این جمله زارعی، رئیس سازمان بسیج استادان کشور به نقد از اهدای اولین جایزه علوم سیاسی جشنواره فارابی به جواد طباطبایی صاحب نظریه «زوال اندیشه سیاسی اسلام» است.

بیت المال مسلمین علیه مسلمین/ پوست خربزه فارابی زیر پای روحانی

زارعی، رئیس سازمان بسیج استادان کشور در جمع استادان بسیجی کشور با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف در دی ماه 67 در قالب هیأت غیردیپلماتیک امّا فلسفی و با محتوای دیپلماسی گفت: در این نامه امام عظمت فرهنگ ایران و اسلام را به سران بلوک شرق متذکر می‌شود و هم اکنون این نامه به عنوان چارچوب هستی شناسی در تعریف و نگاه به انسان، سرشت بشر، سبک زندگی، تمدّن و آینده بشر پیش روی ماست.

بیت المال مسلمین علیه مسلمین/ پوست خربزه فارابی زیر پای روحانی

در این انتقاد رئیس سازمان بسیج استادان کشور به اعتراض آنتونی گیدنز به بزرگان علم الاجتماع مدرن اشاره می‌کند و می‌گوید: گیدنز از آگوست کنت و جامعه ­شناسانی نظیر دورکیم و مارکس و وبر و سایرین می‌پرسد که چطور می­‌گفتید روند عمومی جوامع به سمت سکولاریزه شدن در حرکت است اما از قضا انقلابی (انقلاب اسلامی ایران) در گوشه‌ای از جهان رخ داده که روند جدیدی را پیش گرفته است؟ یعنی روند دینی شدن، بنابراین انقلاب اسلامی با دگرگونی در قواعد فکری، عملی و تحوّل و ساختارشکنی عظیم تمدّنی در عالم همراه بوده است.

اما محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نظر متفاوتی دارد و در گفتگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: به هیچ عنوان از ارائه جایزه  روحانی از سیدجواد طباطبایی شگفت زده نشدم. نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که دولت فعلی نه تنها انقلابی نیست، بلکه قائل به این نکته است که انقلاب تمام شده است.

بیت المال مسلمین علیه مسلمین/ پوست خربزه فارابی زیر پای روحانی

پیشتر از این  نیز حسن عباسی با اشاره به سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور در دانشگاه تهران که عنوان کرده بود انقلاب سه ماه، انقلاب شش ماه، انقلاب یک سال.. نه 38 سال! گفته بود: آقای روحانی مبتنی بر اعترافاتش در دانشگاه تهران و اظهاراتش در مجله راهبرد مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 85  قائل به ادامه انقلاب نیست، این اظهارات را در زیر ببینید.

mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="/fa/news/play/embed//173908?width=400&height=300"></script></div>

کوشکی در ادامه به  اعتقاد نداشتن دولت به جامعه ایرانی و استعدادهای نسل جوان اشاره می کند و می‌گوید:  این موضوع سبب شده عملکرد این دولت به جای رویش اندیشه در مسیر زوال اندیشه گام بردارد تا جایی که هزاران دلار صرف واردات مربا از شیلی و دانمارک می شود، شما با همین مثال می‌توانید به برشی از افق غرب زدگی دولت برسید.

همچنین جواد منصوری استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری جشنواره فارابی و اهدا جایزه  به نظریه‌پرداز "زوال اندیشه سیاسی اسلام" اظهار داشت: این دولت به‌طور جدی در مسیر تخریب بنیان‌های دینی و حتی ملی گام برمی‌دارد.

بیت المال مسلمین علیه مسلمین/ پوست خربزه فارابی زیر پای روحانی

وی می‌افزاید: این مسئله را نباید صرفاً در اهدای جایزه‌ای به شخصی نه چندان قابل اعتنا منحصر کرد، بلکه چنین رخدادی محصول فرآیندی است که برگرفته از آرا و اندیشه‌های دولت است و این را در ادعای نقد از امام زمان و پیغمبر می‌توانید ببینید.

زارعی رئیس سازمان بسیج استادان کشور در ادامه به عدم موفقیت تکنوکرات‌ها در اداره کشور با مدل‌های غیر اسلامی و لاییک در طول سه دهه گذشته که موجب به اوج رسیدن نارضایتی مردم گردیده است، اشاره می کند و می گوید: تکنوکرات ها به همراه جریان فلسفی سلطنت ایران شهری سعی کردند ناکارآمدی خود را به پای انقلاب اسلامی بنویسند و بگویند دوران اسلامگرایی به سر آمده است و باید به جمهوری ایرانی بر مبنای سلطنت ایران شهری رسید در حالیکه 40 سال که از فرار رئیس رسوای سلطنت به دامان آمریکا قریب می گذرد.

بیت المال مسلمین علیه مسلمین/ پوست خربزه فارابی زیر پای روحانی

جواد طباطبایی صاحب نظریه زوال اندیشه سیاسی اسلام

وی عملیات شبه علمی‌ فارابی در اعطای جایزه به جریان فلسفی "ایران شهری ها" را خشونتی علیه الگوی اسلامی پیشرفت با کمک بیت المال مسلمین دانسته و می‌گوید: اعطای جایزه از سوی رئیس جمهور محترم به فردی که پیوند شریعت اسلامی با  فلسفه اسلامی  و اتحاد عرفان اسلامی با فلسفه اسلامی را مهم‌ترین دلیل و نقطه عطف انحطاط ایران و زوال فلسفه سیاسی اسلامی می­‌داند، مصداق انداختن پوست خربزه‌ای از سوی برخی  گردانندگان فارابی زیر پای رئیس جمهور است و چرا کسی که این پیوند را نقطه زوال و انحطاط ایران می‌داند از دست فرزند حوزه علمیه جایزه می گیرد؟ مگر آقای رئیس جمهور نمی‌دانند که ابتکار امام خمینی(ره) در طراحی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تلفیقی از فقاهت، فلسفه، سیاست، عرفان و دیانت بوده است؟

نظر شما