شناسهٔ خبر: 23629991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام 42 هزار و 401 انبار در استان مرکزی برای کسب شناسنامه

اراک - ایرنا - معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 42 هزار و 401 واحد انبار دراین استان امسال برای کسب شناسنامه در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -

جعفر اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 13 هزار و 459 واحد از این انبارها در بخش محصولات کشاورزی، 26 هزار و 771 واحد در بخش اصناف، 914 مورد در حوزه صنعت، 580 انبار در بخش مراکز نگهداری کالا، 383 انبار در حوزه دامپزشکی، 276 انبار در بخش معدن و 118 انبار نیز در زمینه های بهداشتی و درمانی است.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مکلف است در این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، ادارات کل راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پست، دانشکده علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شهرداری ها، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نسبت به شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه ها و سیلوهای متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی استان اقدام کند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی که دارای انبار هستند باید در اسرع وقت به سامانه اینترنتی با آدرس WWW.NWMS.IR مراجعه کنند که در این صورت همه فعالیت های نگهداری، تخلیه و بارگیری زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.
وی اضافه کرد: مشخصات و آدرس مالک انبارها باید به صورت دقیق در سامانه ثبت شود تا میزان کالاهای ورودی و خروجی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز شفاف باشد.
اصغری گفت: راه اندازی سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا بر اساس ماده 23 آیین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با هدف مبارزه با قاچاق دنبال می شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی افزود: قاچاق کالا و ارز اثر مخرب در اقتصاد، باورها و ارزش های نظام اسلامی دارد و مسئولان امر وظیفه دارند در این خصوص تمهیدات اصولی، بازدارنده و کاربردی بیندیشند.
در مجموع بیش از 100 هزار انبار، سردخانه و محل نگهداری کالا در استان مرکزی وجود دارد.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما