شناسهٔ خبر: 23629661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گشایش نمایشگاه گیاهان دارویی در شیراز

رئیس کمیته گیاهان داروئی شیراز: این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاورد‌های فناوری روز گیاهان دارویی، سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در این عرصه برگزار شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس کمیته گیاهان دارویی فارس گفت: در نخستین نمایشگاه گیاهان دارویی فارس، بیش از هزار گونه گیاه دارویی و دارو‌های گیاهی در ۲۳۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی شیراز  به نمایش گذاشته شده است.
صادقی افزود: این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاورد‌های فناوری روز گیاهان دارویی، گسترش تعامل با دیگر شرکت ها، کمک به ایجاد کارخانه‌ها و صنایع فراوری این گیاهان دارویی در کشور، توسعه اشتغال در این عرصه، کمک به ایجاد بازار‌های جدید و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی در محل نمایشگاه‌های بین المللی شیراز در شهرک گلستان برگزار شده است.
وی گفت: برای سال آینده دولت ردیف اعتباری برای توسعه کارخانه‌های فراوری و صادرات گیاهان دارویی به صورت فراوری شده به تصویب مجلس رسانده است.
در این نمایشگاه تولید کنندگان و کشاورزان گیاهان دارویی در این نمایشگاه با انتقاد از این که بیش از ۷۰ درصد محصولاتشان به صورت خام و فراوری نشده صادر می‌شود گفتند: متاسفانه گیاهان دارویی ایرانی در اروپا تبدیل به انواع دارو‌ها می‌شود و ما برای خرید آن باید پول زیادی بدهیم.
دکتر رزمجو معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دارو‌های گیاهی عوارض بسیار کمتری نسبت به دارو‌های صنعتی بر بدن دارد به شرط این که زیر نظر پزشک طب سنتی تجویز و استفاده شود.
وی گفت: مجوز ساخت ۱۴ کارخانه در این زمینه در فارس صادر شده است که با ساخت و راه اندازی آن شاهد تحول زیادی در تولید دارو‌های گیاهی خواهیم بود.
استان فارس یک میلیون هکتار اراضی گیاهان دارویی به صورت خودرو و پرورشی دارد.
سالانه ۱۵ هزار تن انواع گیاهان دارویی از فارس به کشور‌های اوپایی و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1802793" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1997624/1802793?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما