شناسهٔ خبر: 23629468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اطراف نیروگاه برق ارومیه خلوتکده معتادان

این روزها نیروگاه برق ارومیه مکانی امن و نامی آشنا در بین معتادین به شمار می آید که هر روز در غفلت مسولین محترم بر تعدادشان افزوده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانانیوز، در بین مردم کلان شهر ارومیه شاید کمتر کسی باشد که اطلاع و یا شناختی از مکان و یا نام نیروگاه برق ارومیه داشته باشد اما بر خلاف مردم عادی این روزها نیروگاه برق ارومیه مکانی امن و نامی آشنا در بین معتادین به شمار می آید که هر روز در غفلت مسولین محترم بر تعدادشان افزوده می شود.

کافیست فقط یک بار آن هم به صورت کاملا نامحسوس گذری به پشت و یا اطراف نیروگاه داشته باشید اولین صحنه ای که با آن مواجه خواهید شد سرنگ های آغشته به مواد مخدر خواهد بود.

که در وجب به وجب این منطقه انداخته شده است و یا معتادانی را خواهید دید که در لا به لای درختان بدون هیچ ترسی و در ملاء عام در حال مصرف مواد مخدر هستند.

با اینکه نگاه سیلوانا نیوز نسبت به این تصاویر  گذرا و  روی حس انسان دوستی است ولی مشخص است تعدادی از آن‌ها در حال تزریق مواد هستند و این یعنی مرگ تدریجی یک شخص…

اما انچه که ذهن هر انسانی را درگیر خود میکند چگونگی تحمل شرایط طاقت فرسا و سرمای سوزناک سرد ارومیه می باشد به طوریکه معتادان مکانی تاریک و پر از رطوبت را به هیاهوی شهر ترجیح می‌دهند.

مشخص نیست چه چیزی این معتادان کارتن‌خواب را به این کانال جهنمی کشانده است شاید در نگاه اول به‌خاطر ترس از مأموران به اینجا پناه آورده‌اند. اما در اصل دلیلش هر چه که باشد آنقدر ناراحت کننده و غم انگیز  است که این خانه به‌دوشان را مجبور کرده در تنگنای ترسناک و مخوف مرگ را ‌ زندگی کنند.

بی شک عملکرد و اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری و نیروی انتظامی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و انتقال معتادین به کمپ های ترک اعتیاد قابل تقدیر است اما متاسفانه تمامی این اقدامات قادر به ریشه کن کردن معضل اعتیاد نیست و بایستی تلاش های همه جانبه از کنترل مرز‌ها گرفته تا خشکاندن ریشه مافیای داخلی صورت گیرد .

عدم رسیدگی و جمع‎آوری معتادان از مکان‎های عمومی و خلوت تأثیر منفی بر روحیۀ و شادابی جامعه خواهد گذاشت زیرا معتادین در تمامی نقاط شهر قرار دارند که این وضع در کنار سایر اقشار جامعه تأثیر منفی بر روحیۀ نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

با این حال اگر ارگان‎های مسئول از جمله اداره مبارزه با مواد خدر و شهرداری در اولین فرصت ممکن به فکر مکان مناسب برای معتادان نباشند بی شک سردی هوا جان بیشتر آن‎ها را خواهد گرفت ساماندهی و در نظر گرفتن مکان هایی برای سکونت معتادین بی سرپرست و فاقد محلی برای سکونت تاثیر به سزایی در کنترل این بلای خانمان سوز خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما