شناسهٔ خبر: 23629388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نظام آموزشی ما نباید به کشورهای دیگر وابسته باشد

قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: نظام آموزشی ما توسط خداوند تنظیم شده و نیازی به الگوی کشورهای دیگر ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پروش استان قزوین که با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: اگر می خواهیم جامعه زنده و پویایی داشته باشیم باید دستورهای الهی را که توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) آورده شده اند را اطاعت کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی خودمان را با نظام های آموزشی دیگر مجامع مقایسه می کنیم باید توجه کنیم بنیانگذار نظام آموزشی ما خداوند است و جایی نیست که برای ما الگوباشد و نیازمند الگونویسی از آنها باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: نظام آموزشی ما که توسط خدا تنظیم شده دیگر نباید وابسته به کشورهای دیگر باشد و از همین جا راه ما از سایر نظام ها جدا شده است.
امام جمعه قزوین افزود: تصدی گری این نظام برعهده رسول خداست و معلمی شغل انبیاست و ما به جاهای دیگر نباید خود را نیازمند بدانیم.
وی ادامه داد: قصه پرغصه 2030 همان داستان نفوذ بوده است و جای تاسف دارد کشورهایی که خروجی آنها ترور ویاس و ناامیدی و قتل و عام و بمباران و وحشت آفرینی بوده برای ما نظام آموزشی روش و الگو تجویز کنند.
آیت الله عابدینی افزود: باید بدانیم پرورش قبل از آموزش است و این نگاه خداست.

**آموزش و پرورش باید روزآمد باشد
نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پایه تولید علم در آموزش و پرورش شکل می گیرد و نباید از این نقش مهم غافل شد و در کنار این موضوع باید این حوزه روزآمد باشد.
داوود محمدی گفت: 12 سال از عمر فرزندان ما به دست فرهنگیان سپرده شده و آنها می توانند در رشد و تعالی این فرزندان نقش بسیار موثری داشته باشند.
وی افزود: باید توجه به ارتباط دوسویه میان معلم و متعلم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از ایجاد حالت مقلدانه در میان دانش آموزان جلوگیری شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به خلاقیت ها و ابتکارات را به عنوان یک سنجه دیگر باید مورد توجه قرار دهیم تا اینکه دانش آموزان به جای انباشت محفوظات به سمت مهارت آموزی حرکت کنند.
وی اضافه کرد: در تجاری سازی علوم ونقش علم در تولید ثروت که بارها توسط مقام معظم رهبری تاکید شده اند متاسفانه ضعیف هستیم و نقص خود در این زمینه را باید از ببریم.
محمدی افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و خیران در عرصه های مختلف مدرسه سازی به گونه ای تلالو دارد که همه به آن اذعان دارند اما باید به امور پژوهشی و تحقیقاتی و مسائل نرم افزاری نیز در کنار مسائل سخت افزاری توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: روزآمدی عنصر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند چون کاروان ترقی و علم با سرعت بسیار بالایی پیش می رود و در صورت جاماندن دیگر نمی توان به آن رسید..
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما