شناسهٔ خبر: 23629355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد:

کمبود روحانی در آذربایجان شرقی به وضوح احساس می شود

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کمبود روحانی در این استان به وضوح احساس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ‌حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم شب چهارشنبه در دیدار با اساتید، علما و طلاب آذربایجان شرقی مقیم قم گفت: ضروری است طلاب و روحانیون مقیم قم پس از تکمیل تحصیلات عالی و درس خارج، به شهر‌ها و روستا‌های خود در آذربایجان شرقی بازگردند و در صحنه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام دشمنان نظام اسلامی ایران به صف شده‌اند تا پرچم این نظام را از طریق تهاجم فرهنگی پایین آورند، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌دانند که برخورد سخت‌افزاری و نظامی با جمهوری اسلامی ایران برای آنها بسیار پرهزینه خواهد بود، از این رو با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم می‌خواهند به آرامی نظام را از بین ببرند.

آل هاشم اضافه کرد: آرام و بی‌سر و صدا بودن از خصوصیات جنگ نرم است، به همین علت روحانیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی استان‌های کشور گفت: تدین و تعهد مردم آذربایجان به انقلاب اسلامی مانع از فرصت طلبی معاندان نظام برای ایجاد ناآرامی در این خطه شد و روحانیت و ائمه جمعه شهرستان‌های آذربایجان شرقی نیز این جریان را مدیریت و در نهایت خنثی شد.

وی افزود: تمام گروه‌های معاند اسلام و دشمنان نظام اسلامی ایران به شدت تلاش کردند تا مردم آذربایجان را در روز بازی فوتبال تراکتور‌سازی و استقلال تهران به اعترضات تشویق کنند، اما علاوه بر آنکه در این روز راهپیمایی عظیمی برای محکوم کردن بی‌ نظمی‌ها توسط نمازگزاران جمعه صورت گرفت، بنده نیز بر حسب وظیفه در ورزشگاه حضور یافتم تا در صورت بروز مشکل به طور مستقیم وارد عمل شوم که خوشبختانه هیچ موردی پیش نیامد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی حدود 10 ‌هزار شهید و صدها جانباز و آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، خاطر نشان کرد: از این رو مردم این خطه از ایران اسلامی هیچ ‌گاه اجازه نخواهند داد کشور جولان‌گاه ضد‌انقلاب و دشمنان نظام شود.

آل هاشم ادامه داد: امروزه وحدت و همدلی آحاد مردم ایران اسلامی رمز تقویت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه برای ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از دین، انقلاب و رهبری باید بصیرت افزایی شود، گفت: بصیرت به معنای لحظه‌شناسی و شناخت لحظه‌ها است تا ناخواسته پازل دشمن را تکمیل نکنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما