شناسهٔ خبر: 23629321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

جهت حفاظت از فرهنگ و ماهیت آنها؛

برخی پارک‌های مهم تبریز دیوارکشی می‌شوند

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از دیوارکشی برخی پارک‌های مهم شهری به منظور حفظ و نگهداری از ماهیت آنها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، علی مدبر با بیان این مطلب اظهار داشت: یک مروارید گران‌بها را همیشه به صورت حصار شده نگهداری می‌کنند که بر همین اساس ما نیز بایدپارکهای زیبا و خاص خود را دیوارکشی کرده و در حصار محافظت کنیم.

مدبر ادامه داد: به طور مثال پارک شهر تهران و باغ گلستان تبریز با اینکه همزمان در سال 1309 ساخته شده اند ولی هم اکنون شاهد تفاوت‌های عمده بین این دو پارک هستیم که علت آن همین موضوع است که آنها در پارک‌شهر حصارها را حذف نکرده و بدین ترتیب ماهیت پارک حفظ شده است.

وی افزود: به نظر من برخی پارک‌های زیبای تبریز هم بر اساس شاخص‌های ارزیابی شده باید به طور دقیقی از طریق دیوارکشی توسط ما حفظ شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز همچنین با اشاره به توجه به کاشت گونه‌های بومی، اظهار داشت: در این راستا باید محورهایی را جهت کاشت درختان بومی مثل تبریزی و...در سطح تبریز ‌مشخص کنیم چرا که اقلیم منطقه ما با این گونه‌ها سازگارتر است و برای توسعه و نگهداری آنها نیازمند تلاش هر چه بیشتر هستیم.

مدبر با تاکید بر اینکه برای کاشت باید از متخصصان و گروههای طراحی بهره بگیریم، گفت: از تمامی متخصصان طراحی فضای سبز برای همکاری در این حوزه باید دعوت کنیم و حتی اگر نیاز باشد از نیروهای مشاور نیز بهره‌مند شویم.

وی از برنامه‌ریزی برای کاشت بهاره نیز خبر داده و افزود: با حفظ اصلاح الگوی مصرف سعی کنیم بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.  

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز همچنین در پایان راه اندازی هفته بازارهای گل، برپایی نمایشگاه های فصلی گل و گیاه و... را به عنوان برنامه‌های آتی این سازمان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما