شناسهٔ خبر: 23629286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقرار پایه دوازدهم نیازمند جذب ۷۵ هزار معلم + فیلم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: استقرار پایه دوازدهم در آموزش و پرورش به ۷۵هزار معلم جدید نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

استقرار پایه دوازدهم نیازمند جذب ۷۵هزار معلم به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوين با اشاره به افزایش ۶۰۰هزار دانش آموز در پایه دوازدهم از سال آینده گفت: در سال آینده ۴۵هزار معلم بازنشسته می شوند و ۳۰هرار معلم جدید برای استقرار پایه دوازدهم نیاز داریم که جمعا به ۷۵هزار معلم جدید نیاز داریم که باید ردیف آن ایجاد شود.

علی زرافشان درادامه به نقش مهم و تاثیر گذار آموزش و پرورش در رشد و توسعه و بالندگی جامعه اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه کشور در آموزش و پرورش محقق می شود و آینده هر کشور را باید در مدارس امروز جستجو کرد.

وی در ادامه به هزینه های بالای سرانه در هنرستان های فنی حرفه ای خبر داد و گفت: از مجموع 600 دانش آموز پایه دوازدهم 330هزار دانش آموز فنی حرفه ای هستند که سرانه بالایی نیازدارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شکل گیری حمایت های مردم در امور آموزشی گفت:وقتی ۳۵درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده اهمیت این مشارکت بخوبی دیده می شود.

استاندار قزوین هم در این جلسه  گفت: پرورش هسته اولیه نیروی انسانی کارآمد در کشور محصول آموزش و پرورش است. 
عبدالمحمد زاهدی افزود : توجه به ارتباط دو سویه دانش اموز و معلم جدی گرفته شود تا کرامت انسانیش بارور شود به خودباوری برسد و پرسشگر شود.

وی گفت: شورای آموزش و پرورش بهترین مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مدیریت آموزشی کشور است.
استاندار اضافه کرد : باید تصمیمات شورا بر اساس نیاز هر منطفه و چالشهای آن باشد البته با گستردگی کار پیشبرد اهداف بدون کمک مردم ممکن نیست.
وی با اشاره به استقرار پایه دوازدهم افزود: اگر این دوره بخوبی مدیریت نشود آسیب می بینیم هم در استان کمک می کنیم و هم از وزارتخانه کمک بکیرید تا این دوره با موفقیت عملی شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: هر چند در محدودیت مالی هستیم اما تلاش می کنیم در استقرار پایه۱۲ همکاری لازم صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین  هم در این جلسه گفت: قصه پر غصه 2030 ناشی از نفوذ اجانب در حوزه آموزشی ما بود؛ افرادی‌که خروجی آموزشی آن‌ها خشونت و ایجاد ناامیدی، وحشت‌آفرینی و قتل است، نباید به ما نظام آموزشی ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : وقتی خود را با نظام‌های آموزشی دیگر مجامع مقایسه می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که بنیانگذار نظام آموزشی ما خدای متعال است و از این نگاه ما نیازمند نسخه نویسی دیگر مجامع بین‌المللی برای کشورمان نیستیم.

امام جمعه قزوین گفت : امام راحل (ره) فرمودند: «معلمی شغل انبیاست»، با این سخن باید بدانیم که ما نباید خود را نیازمند تفکرات غیردینی دیگر کشورها بدانیم، انبیا (ص) و امامان (ع) در همه فضاها برای ما الگو بوده و چراغ‌های هدایت و کشتی‌های نجات هستند.

وی اضافه کرد: نباید نام کتاب درسی ما دین و زندگی نامیده شود، این گلایه را قبلا مطرح کرده بودیم، بلکه باید نام این کتاب «دینِ زندگی باشد» زیرا زندگی در کنار دین نیست؛ زمانی دین حقیقی می‌شود که زندگی براساس دین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: این نگاه که دین ما سیاسی شود تفسیر غلطی است، زمانی‌که سیاست ما دینی و قرآنی شود سیاست آبرو پیدا می‌کند.

مديركل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه خواستار احداث هنرستان هنرهاي زيبا ، دبيرستان مديريت كسب و كار و مدرسه محيط زيست شد.

قاسمي در ادامه با اشاره به استقرار پایه دوازدهم گفت : با اجرای این طرح ٥٠٠ هزار دانش آموز در كشور و ١٠ هزار دانش آموز در استان بايد يك سال بيشتر در آموزش و پرورش بمانند و تحصيل كنند.

وی اضافه کرد :  با توجه به كمبود فضاي آموزشي و نبود نيروي انساني استقرار اين پايه باعث مشكلات  در استان مي شود كه بايد با درايت حل شود.

قاسمي درادامه از كسب رتبه نخست كشوري آموزش و پرورش استان  در بخش پژوهش  و زبان انگليسي  خبر داد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1803277" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1997593/1803277?width=565&height=316"></script></div>

نظر شما