شناسهٔ خبر: 23628852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

«پدافند هوایی» نجران عربستان هدف موشک قرار گرفت

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز یک فروند موشک بالستیک «کوتاه برد» به سوی یک مقر پدافند هوایی در جنوب این کشور شلیک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن صبح امروز (پنجشنبه) یک فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت مقر پدافند هوایی عربستان در نجران واقع در جنوب این کشور شلیک کردند.

وبگاه خبری شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: یک موشک بالستیک کوتاه‌بُرد دیگر از نوع همان موشکی که طی روزهای گذشته عمق عربستان را هدف گرفته، به مقر پدافند هوایی نجران شلیک شد و موشک با دقت به هدف اصابت کرد.

در مقابل، وبگاه خبری «سبق» عربستان نیز گزارش داد که پدافند هوایی این کشور موفق شده یک موشک بالستیک را که از داخل خاک یمن به سوی خاک عربستان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کند.

سبق نوشت: صبح امروز برخی اهالی منطقه نجران صدای بلندی در آسمان شهرشان شنیدند که این صدا به علت مقابله موشک‌های پاتریوت با موشک دشمن بود.

سه‌شنبه‌شب و بامداد چهارشنبه نیز ارتش یمن، دو موشک از نوع «قاهر ام-2» به جنوب عربستان شلیک کرده بود. سه‌شنبه شب فرودگاه «جازان» و بامداد چهارشنبه یک موشک از همان نوع «مرکز عملیات ارتش عربستان» در گذرگاه مرزی «الخضراء» نجران هدف گرفته شد.

با احتساب موشک صبح امروز، شمار موشک‌هایی که ارتش یمن در سال جاری میلادی (2018) به سوی اهداف سعودی در خاک عربستان شلیک کرده به پنج فروند می‌رسد.


 

 

پنجم ژانویه پادگان «قوة الواجب» ارتش عربستان در نجران هدف موشک کوتاه‌بُرد، یازدهم ژانویه اردوگاه نیروهای ویژه عربستان در نجران، شانزدهم ژانویه فرودگاه جازان و هفدهم ژانویه «مرکز عملیات» ارتش عربستان در الخضراء نجران با موشک قاهره ام-2 هدف قرار گرفته بود.  

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و بیش از ده هزار کشته بر جای گذاشته، از ابتدای سال 2018 (15 روز) افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

 

نظر شما