شناسهٔ خبر: 23628252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرهنگ "همه با من" را باید به گفتمان "همه با هم" تبدیل کنیم

R7719/P1486/S6,55/CT11

نماینده‌ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید فرهنگ «همه با من» را به گفتمان «همه با هم» تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای با عنوان «یاران انقلاب» در جمع تعدادی از مدیران فرهنگی خراسان شمالی٬ با اشاره به مقتضیات فعلی نظام اسلامی٬ اظهار داشت: ما در مسائل اجتماعی و مسایل کلان کشور وظیفه داریم فکر کنیم و آینده را ببینیم و به تعبیر مقام‌معظم رهبری ما در پی بنیانگذاری تمدن اسلامی هستیم و این یعنی قله و هدف٬ رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: ما انقلاب نکرده‌ایم که وسط کار رهایش کنیم، انقلاب کرده‌ایم که وصل به انقلاب جهانی شود. رسیدن به تمدن جهانی اسلام هدف این انقلاب است و حضرت آقا راه را برای ما مشخص کرده‌اند و فرمودند انقلاب مراحلی دارد و مرحله نهایی آن رسیدن به تمدن جهانی اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد٬ تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های مان بلند مدت باشد و جلوی پای مان را نبینیم و باید سو بالا را ببینیم و آخر جاده را نظاره کنیم. انقلابی٬ باید آتش به اختیار و سو بالا حرکت کند و باید پایان و دوردست‌ها را ببیند تا بتواند قدرت تصمیم گیری داشته باشد. اگر این گونه حرکت کنیم حضورمان به موقع و معنادار و تصمیم مان قاطع و نتیجه هم خوب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: این انقلاب پیامی دارد و مسئولیت خطیری را شهدا به دوش ما گذاشته‌اند، مبادا وسط کار رهایش کنیم که شهدا ما را نخواهند بخشید. خون شهدا برای این ریخته شد تا بار این انقلاب به مقصد برسد. زمین برای صالحان است نه برای «طالحان». زمین برای خوبان و غیرتمندان است نه برای غارتگران و این‌ها همه وعده های قرآن است.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: ما هم باید انقلاب را باغبانی کنیم و علف های هرزش را وجین کنیم تا این درخت انقلاب تنومندتر و طیبه شود. با این نگاه خیلی از مسائل حل می‌شود و اگر اینگونه فکر کنیم خیلی از منیت‌ها و خودبینی‌ها از بین می‌رود. هیچ وقت نگوییم «همه با من» بلکه بگوییم «همه با هم» و اگر خودمان محور شدیم کارهای به نتیجه نمی‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید به تصمیم جمعی پایبند باشیم تا رسیدن به هدف زودتر حاصل شود و باید از خودبینی پرهیز کنیم چون خیلی از خودبینی‌ها محکوم به عقب گرد است. اکنون دوران پختگی انقلاب است و ما باید بلوغ دینی، سیاسی و اجتماعی را نشان بدهیم و به سمت تکامل گام هایمان را استوارتر کنیم.
وقتی با برنامه و آینده نگری تصمیم گیری شود نتیجه کارها  خوب است.

به گزارش تسنیم٬ سلسله نشست‌های یاران انقلاب به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما