شناسهٔ خبر: 23627686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ترامپ: روسیه به کره شمالی کمک می‌کند تا تحریم‌ها را نقض کند

ایرنا

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت که روسیه به کره شمالی کمک می کند تا تحریم های بین المللی را نقض کند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه ای به خبرگزاری رویترز گفت: روسیه در مساله کره شمالی اصلا به ما کمک نمی کند. روسیه در جایی که چین به ما کمک کرده، کارشکنی می کند. روسیه برخی کارهایی را که چین انجام می دهد، بی اثر می کند.ترامپ در این مصاحبه 53 دقیقه ای نسبت به احتمال مفید بودن گفت و گو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ابراز تردید کرد.

وی پیشتر احتمال گفت و گوی مستقیم با کره شمالی را رد نکرده بود.وی از پاسخ به این پرسش که آیا ارتباطاتی با رهبر کره شمالی برقرار کرده است یا نه، امتناع کرد.ترامپ گفت: [پای میز مذاکره] می نشینم ام تصور نمی کنم که نشستن [برای مذاکره] مشکلی را حل کند.وی افزود: مطمئن نیستم که گفت و گو به چیز معناداری ختم شود. آنها بیست و پنج سال صحبت کردند و از روسای جمهوری سابق ما سوءاستفاده کردند.ترامپ از تلاش های چین برای محدود کردن تامین نفت و زغال سنگ کره شمالی تقدیر کرد اما گفت که پکن می تواند اقدامات بیشتری برای مهار پیونگ یانگ انجام دهد.

وی همچنین افزود که به نظر می رسد که روسیه شکاف هایی را که توسط چینی ها ایجاد شده است، پر می کند.منابع امنیتی غرب اروپا در ماه دسامبر به رویترز گفتند که تانکرهای روسی در ماه های اخیر دستکم سه بار به کره شمالی سوخت منتقل کرده اند که این اقدامام نقض تحریم های بین المللی است. روسیه نقض تحریم های کره شمالی را رد کرده است.کره شمالی برای حفظ عملکرد اقتصاد خود به سوخت نیاز دارد. این کشور همچنین برای موشک های بالستیک قاره پیما و برنامه هسته ای به نفت احتیاج دارد.

ترامپ در مورد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: او کارهای زیادی می تواند انجام دهد اما متاسفانه ما ارتباط زیادی با روسیه نداریم و حتی در برخی موارد احتمال دارد چیزی که چین [از کره شمالی] پس می گیرد، روسیه پس بدهد. بنابراین، نتیجه خوب نمی شود.رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه پیونگ یانگ به سمت دستیابی به قابلیت شلیک موشک به خاک آمریکا حرکت می کند، افزود: آنها هنوز به این مرحله نرسیده اند اما نزدیک شده اند. هر روز نزدیک تر می شوند.کره شمالی ماه نوامبر پس از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما اعلام کرد که آمریکا در تیررس موشک هایش قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما