شناسهٔ خبر: 23627442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

ائتلاف عربی باز هم ایران را متهم کرد

ائتلاف متجاوز عربی با طرح ادعاهای بی‌اساس ایران را به دست داشتن در حمله موشکی جدید انصارالله یمن به منطقه جازان متهم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز: ائتلاف عربی: ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که شبه نظامیان حوثی که وابسته به ایران هستند سه‌شنبه شب ساعت 8:12 دقیقه موشکی بالستیک به سمت شهر جازان پرتاب کردند و این موشک به طور عمد برای مورد هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامی پرتاب شد اما نیروهای ضد هوایی ما آن را منهدم کردند.

وی مدعی شد: این عمل خصمانه از سوی حوثی‌های وابسته به ایران تداوم و استمرار حمایت نظام ایران از حوثی‌های یمن را ثابت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرتاب موشک‌های بالستیک به سمت مناطق مسکونی در تضاد با قوانین بین‌المللی است، مدعی شد که ایران با هدف تهدید امنیت عربستان و تهدید امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی مصوبات 2216 و 2231 شورای امنیت را نقض می‌کند.

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد که ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که گام‌های جدی‌تر و فعال‌تری برای مقابله با نقض قوانین از سوی ایران و قاچاق و انتقال موشک‌های بالستیک و اسلحه به گروهک‌های تروریستی و غیرقانونی بردارد و ایران را به دلیل نقض معاهدات بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی مجازات کند.

بر اساس این گزارش، یگان‌ موشکی انصارالله نیز اعلام کرد که این یگان عصر سه‌شنبه با موشک بالستیک کوتاه برد فرودگاه منطقه‌ای جازان (جیزان) در جنوب عربستان را هدف قرار دادند و این موشک به دقت به هدفش اصابت کرده است.

یگان موشکی جنبش انصارالله تاکید کرد، این جنبش نیمه‌های شب گذشته با موشک بالستیک میان‌برد از نوع قاهرM۲ مرکز عملیات ارتش عربستان در گذرگاه الخضراء در نجران را نیز هدف قرار داده است.

انصارالله یمن قبل از این نیز در ماه نوامبر فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض را مورد هدف موشکی قرار دادند و در ماه دسامبر به کاخ یمامه، مقر اصلی ملک سلمان، پادشاه عربستان حمله موشکی داشتند و در اوایل ژانویه منطقه نجران را مورد هدف قرار دادند و حمله دیشب چهارمین حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان به شمار می‌رود و ائتلاف عربی به رهبری عربستان در هر چهار مورد ایران را به دست داشتن در این حملات موشکی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت امیز برای حل بحران یمن است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفت: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

منبع: تسنیم

نظر شما