شناسهٔ خبر: 23626757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - برگزاری دومین کارگاه آموزشی تبیین قانون مطبوعات و جرائم رسانه ای جنوب کرمان، آغازعملیات احداث پل باند دوم محور رودبار - بهادرآباد - کهنوج و دستگیری سارق مامورنما توسط کلانتری 15 جیرفت از اخبار امروز چهارشنبه در جنوب کرمان است.

صاحب‌خبر -

**رسانه ها باید نگاهشان مطالبه گری باشد
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات در دومین کارگاه آموزشی تبیین قانون مطبوعات و جرائم رسانه ای که به همت خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان کرمان، چاره اندیشی برای نشر اکاذیب کانالها، گروه های تلگرامی و پایگاه های خبری در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: 54 نشریه و بیش از 10 سایت خبری در منطقه جنوب کرمان در حال فعالیت است.
بختیار مجاز افزود: جنوب کرمان قطب رسانه و تاریخ است لذا باید از این ظرفیت برای اعتلای منطقه استفاده کرد.
دادستان جیرفت نیز به حادثه تلخ سانچی اشاره و ضمن تسلیت به خانواده های این حادثه گفت: هفته گذشته کارگاه تبیین رسانه های جنوب کرمان با حضور دادستان کرمان که از نیروهای بومی این منطقه بود برگزار شد.
سلامی همچنین به اغتشاشات اخیر اشاره و اظهار کرد: باید قدردان بصیرت و هوشیاری مردم و خدمتگذاری صادق برای مردم باشیم.
وی بیان کرد: نگاه اصحاب رسانه باید مطالبه گری بدون غرض و گرایش های سیاسی و در راستای حفظ منافع مردم باشد.
دادستان جیرفت با بیان اینکه اصحاب رسانه قشر بیدار و آگاه جامعه هستند اظهار کرد: شما به نوعی چشم و گوش مردم هستید لذا باید مشکلات مردم را شناسایی و به گوش مسئولان برسانید تا دیدبان حقوق مردم باشد.
سلامی تصریح کرد: طبق ماده یک قانون مطبوعات نشریاتی که به طور منظم، با نام ثابت و تاریخ و شماره ردیف و ذکر عنوان خبرهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، نظامی و هنری فعالیت می کنند، نشریه نام دارند.
وی ادامه داد: نشریه الکترونیکی رسانه ایست که به طور مستمر در محیط دیجیتال انواع خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش را در قالب نوشتار، صدا و تصویر منتشر می کند لذا متفاوت از نشریات مکتوب است.
**آغاز عملیات احداث پل باند دوم محور رودبار - بهادرآباد - کهنوج
فرماندار رودبارجنوب از آغاز عملیات احداث پل باند دوم محور رودبار - بهادرآباد - کهنوج خبر داد.
عطا ناوکی گفت: عملیات احداث پل بهادرآباد و توسعه راههای روستایی و مواصلاتی رودبارجنوب با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: پل باند دوم محور رودبار - بهادرآباد - کهنوج به طول 400 متر است که پیش بینی می شود ظرف مدت 18 ماه و با اعتبار 139 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.
ناوکی بیان کرد: همزمان با این پروژه، عملیات احداث، زیر سازی و بهسازی راه روستایی متعددی در نقاط مختلف شهرستان رودبارجنوب از جمله سعیدآباد، مظفرآباد، کهن چراغ، چاه ابراهیم، حیدرآباد در بخش جازموریان و سایر روستاها در حال اجرا است.
** اختصاص 60 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنبرآباد، فرماندار عنبرآباد در بازدید از کارخانه های شهرک صنعتی این شهرستان از اختصاص 60میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه رب گوجه، کارخانه خیار شور و فرآوری خرما بهیلا و کارخانه شیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
نادر ملایی افزود: با اختصاص این اعتبار سه واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنبرآباد بزودی راه اندازی خواهند شد.
**دستگیری سارق مامورنما توسط کلانتری 15 جیرفت
فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی اقدام به اخاذی می کرد، خبر داد.
سرهنگ ماشاالله ملایی اظهار کرد: در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان به کلانتری 15 مالک اشتر و طرح شکایتی در زمینه تماسی تهدید آمیز از فردی ناشناس که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با بررسی شواهد موجود و همکاری شاکی سرنخ هایی از محل اختفاء متهم کشف و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
ملایی با اشاره به این موضوع که متهم دارای چندین فقره سابقه سرقت است تصریح کرد: شهروندان با مشارکت فعال با پلیس زمینه ایجاد امنیت پایدار در جامعه را فراهم کنند.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/7429/3029

انتهای پیام /*

نظر شما