شناسهٔ خبر: 23625534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

همه واقعیت‌های درگیری در کمپ تیم‌های ملی فوتبال

کُت تن کارلوس است

روزی که نه رئیس فدراسیون در ایران هست و نه دبیرکلش، که البته زیاد هم فرقی نمی‌کند، وقوع هرج و مرج و بی‌ثباتی در برنامه‌های آن کاملا طبیعی است. ناهماهنگی‌ها و خودسری‌ها در اثر بی‌مبالاتی مدیریت فدراسیون است که در اثر انتخاب‌ها و انتصاب‌های غلط نمایان و برجسته می‌شود و درنهایت منجر به آبروریزی در حضور نماینده بالاترین مرجع جهانی فوتبال می‌شود. ایراد از خودمان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اتفاقی که روز سه‌شنبه در کمپ تیم‌های ملی فوتبال افتاد و در اثر آن معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال در حضور نماینده فیفا با کروز بدنساز تیم ملی درگیر شد و دو طرف از خجالت هم درآمدند، نشان می‌دهد که دروپیکر فدراسیون فوتبال ایران آنقدرها که می‌گویند محکم و استوار نیست.

روزی که نه رئیس فدراسیون در ایران هست و نه دبیرکلش، که البته زیاد هم فرقی نمی‌کند، وقوع هرج و مرج و بی‌ثباتی در برنامه‌های آن کاملا طبیعی است. ناهماهنگی‌ها و خودسری‌ها در اثر بی‌مبالاتی مدیریت فدراسیون است که در اثر انتخاب‌ها و انتصاب‌های غلط نمایان و برجسته می‌شود و درنهایت منجر به آبروریزی در حضور نماینده بالاترین مرجع جهانی فوتبال می‌شود. ایراد از خودمان است.

اما آنچه در کمپ تیم‌های ملی اتفاق افتاد و جریانی که در بیرون از آن مطرح شد، دو چیز متفاوت بود.

اول: خطیر؛ معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی قبلی، به رئیس کمپ تیم‌های ملی زنگ می‌زند و می‌گوید که به اتفاق نماینده فیفا داریم ناهار می‌آییم پیش شما. مدیر کمپ هم بدون اینکه از موضوع بازدید آنها از پک اطلاع داشته باشد، منتظر میهمانانش می‌ماند. اما اتفاق دیگری می‌افتد. خطیر به اتفاق نماینده فیفا مستقیم به سمت ساختمان ویژه پک می‌روند که روی دیوارهای آن و روی وایت‌بوردها، اطلاعات فنی تمام بازیکنان نوشته شده و نباید به غیر از کادر فنی قابل مشاهده باشد. (البته در این موضوع هم حرف‌هایی وجود دارد). با ورود خطیر به محوطه جهت ورود به داخل ساختمان و پک، اوسیانو کروز مربی بدنساز تیم ملی براساس دستورات کی‌روش مانع ورود آنها می‌شود. همین ممانعت باعث می‌شود معاون اجرایی دبیرکل عصبانی شده و حرف‌هایی به زبان انگلیسی بزند که در حضور میهمان، دور از شأن و اخلاق بوده و مهم‌تر اینکه کروز هم توهین‌های خطیر را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

درگیری لفظی و شدید خطیر با کروز بالاخره با پادرمیانی دیگران پایان می‌یابد و نماینده فیفا هم بالاخره از دیدن صحنه‌ای متفاوت از فوتبال مستفیض می‌شود و... .

دوم: درگیری و دعوا پایان می‌یابد اما موضوع از طریق یکی از آدم‌های کمیته اخلاق به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها گزارش می‌شود. البته گزارشی که باب میل معاون اجرایی دبیرکل بوده او را از اتهام فحش و آغازگر دعوا مبرا و کروز را مستوجب تنبیه و برخورد می‌داند. کروز هم که مثل همه عوامل تیم ملی بدون اذن کی‌روش آب نمی‌خورد، بلافاصله سرمربی تیم ملی را در جریان قرار می‌دهد و بقیه ماجرا...

سوم: کی‌روش که مدتی بود به دنبال بهانه می‌گشت، از این اتفاق بهره می‌برد و خشم خود را بر سر فدراسیونی‌ها آوار می‌کند. او تلفنی به مسئولان فدراسیون دستور می‌دهد تا بیانیه‌ای را آماده و در جهت حمایت از اوسیانو کروز و محکوم کردن معاون اجرایی دبیرکل و در اختیار رسانه‌ها قرار دهند. این اتفاق هم می‌افتد و فدراسیون فوتبال دستورات کی‌روش را در قالب بیانیه فدراسیون فوتبال در این زمینه صادر می‌کند. در این بیانیه که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته اعتراف فدراسیون نسبت به فحاشی و حمله خطیر به کروز کاملا مشهود است و گویا شاهدانی هم در این زمینه وجود دارند که این موضوع را تایید می‌کنند.

چهارم: وقتی خبر دعوای معاون اجرایی دبیرکل با کروز به مهدی تاج و ساکت در هلند می‌رسد، هر دو نفر طی تماسی با اوسیانو کروز از وی عذرخواهی  و برخورد لازم را به زمان برگشت‌شان به ایران موکول می‌کنند. تاج حتی دستور می‌دهد بیانیه مطرح شده از سوی کی‌روش به اسم بیانیه فدراسیون فوتبال صادر شود و در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

پنجم: همه ماجرا یک طرف، اما کی‌روش ول‌کن نبوده و می‌گویند که به دستیارش زنگ زده و دستور داده که اگر تمام خواسته‌های او را مبنی‌بر محکومیت معاون اجرایی دبیرکل و صدور بیانیه در این زمینه عملی نکنند، شما هم بلافاصله وسایل‌تان را جمع کنید و از ایران خارج شوید. همین اولتیماتوم کی‌روش هم مثل همه دستوراتش عملی شده و حالا اوسیانو کروز در کمپ تیم‌های ملی به نگهبانی مشغول است و خطیر هم منتظر بازگشت رئیسش از هلند است. حالا پس از بازگشت تاج و ساکت از هلند قرار است چه اتفاقی بیفتد معلوم نیست. اما اینکه دستورات کی‌روش بدون چون و چرا اجرا شده و خواهد شد، در آن شکی نداریم...!

 

* نویسنده : مرتضی موسوی‌زنوز دبیر گروه ورزش

نظر شما