شناسهٔ خبر: 23625371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استراتژِی توسعه پایدار رکن اصلی فعالیت های محیط زیست در کرمان است

به گزارش ایرنا رضا جزینی زاده روز چهارشنبه در آیین افتتاح تجهیزات غبارگیری سیمان کرمان به مناسبت هفته هوای پاک در محل کارخانه سیمان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا رضا جزینی زاده روز چهارشنبه در آیین افتتاح تجهیزات غبارگیری سیمان کرمان به مناسبت هفته هوای پاک در محل کارخانه سیمان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات زیست محیطی این واحد صنعتی افزود: درکنار توجه مسئولان به تولید و رونق اقتصادی، باید به سلامت و محیط زیست مردم نیز توجه شود.
وی با بیان اینکه محیط زیست هیچ تضادی با صنعت ندارد تصریح کرد: اگر علمی کار شود و استراتژی توسعه پایدار سرلوحه فعالیت ها باشد، رونق اقتصادی را با محیط زیستی سالم خواهیم داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: می توان با فرهنگ سازی زیست محیطی در کنار تولید و اشتغال رکود 55 پله ای سالهای گذشته کشور را که در دولت یازدهم 5 پله بهبود یافت را در دولت دوازدهم جبران کرد.
وی افزود: برخی واحدهای صنعتی خروجی آلودگی گاز 38 هزار میلی گرم بر نرمال مترمکعب برابر با سه برابر استاندارد آلودگی را دارند و در مقابل برخی واحد های صنعتی با 200 میلی گرم بر نرمال مترمکعب خدمات ارائه می کنند.
جزینی زاده اظهار کرد: اگر مشارکت و همراهی مردم نباشد و به سازمان های مردم نهاد توجهی جدی نشود تمامی فعالیت ها بی ثمر خواهد ماند.
وی گفت: گره بین محیط زیست، صنعت و سازمان های مردم نهاد سطح زیستی مردم استان کرمان را ارتقا می دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: نباید محیط زیست آیندگان را پیش فروش کرد و همچنین نباید نظم اجتماعی را برهم زده و مردم را روبروی حکومت قرار داد.
وی بیان کرد: در آستانه هفته هوای پاک با تعامل فرابخشی بین آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست با محوریت صنعت می توان به دانش آموزان به عنوان نسل آینده آموزش های زیست محیطی داد.
جزینی زاده گفت: برداشت بی رویه از طبیعت ب تب و تاب درآمد اقتصادی، خشک شدن تالاب ها، صنعتی شدن شهرها، ازجمله مواردی برای پیش فروشی محیط زیست آیندگان است و همچنین منجر به کسب چهار مقام نخست و موجب نا امنی کشور شده است.
وی افزود: کشور ایران متاسفانه در چهار مورد فرسایش خاک، آب، گیاه و جانوری و رتبه نخست در هدر دادن انرژی را به خود اختصاص داده است و داشتن تنها 2 مورد کشور را برای زندگی ناامن می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان عنوان کرد: سخن گفتن از امنیت بدون احتساب نظر سازمان محیط زیست امری غیرمنطقی است.
وی با بیان اینکه امروز در کشور امنیت فیزیکی و بیوتوریسم تامین شده است گفت: اما کشور همچنان برای خشونت، فضای کسب و کار، درگیری، مهاجرت، برداشت بی رویه از منابع طبیعی همچنان نا امن تلقی می شود.
جزینی زاده افزود: همچنین در ایران به امنیت زیستی توجه نشده است، امنیتی که اگر حاصل شود می تواند هزینه های درمانی را کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد: محیط زیست مربوط به نسل آینده است اما متاسفانه بگونه ای عمل کرده ایم که پاسخگوی این نسل نخواهیم بود.
شرکت سیمان کرمان با راه اندازی تجهیزات سیستم غبارگیری (بگ هوس) در کوره شماره 2 و همچنین راه اندازی بهینه سازی الکتروفیلتر خنک کن مورد تقدیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان قرار گرفت.
روز هوای پاک 29 دیماه است و این هفته را هفته هوای پاک می نامند.
کارخانه سیمان کرمان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی محور کرمان به باغین قرار دارد.
خبرنگار: حامد سالاری **انتشار: بهنام احمدی*
7420/ 5054
انتهای پیام

نظر شما