شناسهٔ خبر: 23625257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

شکست سکوت طارمي با صحبت‌هاي جنجالي / پرسپوليس به خاطر عدم صداقت محروم شد

مهدي طارمي دقايقي بعد از عقد قرارداد با الغرافه سکوت خود را در قبال اتفاقات و اتهامات اخير حول خود شکست و درباره مسائل مختلف از خود دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سايت روزنامه نود ، آقاي گل دو فصل اخير پرسپوليس در نهايت راهي خارج از فوتبال ايران شد و از اين پس با پيراهن شماره 9 الغرافه به ميدان خواهد رفت. با اين حال جدايي او از پرسپوليس در اين مقطع با انتقادات زيادي همراه شده است؛ خيلي‌ها او را مقصر شماره يک محروميت کنوني پرسپوليس از نقل و انتقالات مي‌دانند و جدايي او در اين برهه را نامردي در حق باشگاه خواندند و البته ماجراي دريافت پول از حسين هدايتي براي فسخ قرارداد با ريزه اسپور و امتناع از اين مساله هم به انتقاد ديگري از او مربوط مي‌شود. مهدي طارمي بعد از ماه‌ها سکوت در اين رابطه دقايقي بعد از عقد قراردادش با الغرافه  به افشاگري در خصوص اتهاماتش پرداخت که در ادامه مي‌خوانيد.

دليل جدايي از پرسپوليس؟

پرسپوليس در ليگ اين فصل قهرماني‌اش تقريبا مسجل شده بود. اگر پايان فصل مي‌رفتم با توجه به اينکه هيچ پولي نصيب باشگاه نمي‌شد تصميم گرفتم که نيم فصل جدا شوم. قهرماني پرسپوليس اکنون تقريبا مسجل شده و با توجه به اينکه مي‌خواستم سال بعد از جام جهاني به تيم معتبر اروپايي بروم اکنون راهي تيمي شوم که از انتقالم پول خوبي نصيب باشگاه شود. در اين چند سال باشگاه خيلي به من کمک کرد و مي‌خواستم براي باشگاه حداقل از نظر مالي سودآور باشم و به اين خاطر تصميم گرفتم به باشگاهي بروم که بيشتر از اينکه به من پول بدهد به باشگاه پرسپوليس پول بدهد. هدف ديگرم هم اين بود که تا زمان باقيمانده تا جام جهاني با فوتبال خارج از ايران و فضاي آن نيز آشنا شوم و تجربه کنم.

شايعات کنسل شدن قرارداد با الغرافه

من قراردادم صد در صد بستم و آي تي سي ام هم فردا اوکي خواهد شد. همه چيز تمام شده است و توافق کرديم. باشگاه پرسپوليس هم با الغرافه توافق کرده و پول مدنظر باشگاه پرسپوليس نيز از سوي الغرافه واريز خواهد شد يا شده است که اين توافق صورت گرفته است. ( از توافق پرسپوليس و الغرافه براي صدور رضايتنامه مهدي طارمي، باشگاه قطري 600 هزار دلار به حساب پرسپوليس واريز کرده است).

من مقصر محروميت پرسپوليس نبودم، اين هم دلايل...

چرا مي‌گوييد من مقصر محروميت پرسپوليس هستم؟ من هيچ ضرري به پرسپوليس نزدم و محروميت باشگاه هيچ ربطي به شخص من نداشت. من خودم متضرر شدم و در سال جام جهاني 4 ماه محروم شدم. در سال جام جهاني چرا بايد محروم شوم؟ من تا به حال اين موضوع را هيچ جا نگفتم و هيچ وقت هم اعتراضي به اين موضوع نکردم. اما در خصوص اين پرونده من هم متضرر شدم و هيچ وقت باعث و باني محروميت پرسپوليس نشدم. وقتي که برگشتم انگيزه و هدفم اين بود که باشگاه قهرمان شود و خدا را شکر بعد از 9 سال به همت کادرفني و بچه‌ها قهرمان شديم. اما بعد از آن چه شد؟ من محروم شدم و آيا کسي آمد بگويد چرا محروم شدي؟ چرا باشگاه پرسپوليس محروم شد و درباره آن توضيح ندادند؟ چون مديران وقت پرسپوليس مقصر بودند و به اين خاطر من اين موضوع را هيچ وقت باز نکردم و درباره آن حرف نزدم. يک کميته مجازي هم داشتند که هر چه مي‌خواستند مي‌گفتند و همين باعث شد همه فکر کنند من مقصر محروميت باشگاه هستم. در صورتي که راي من و باشگاه پرسپوليس جدا بود؛ سه راي بود در پرونده و راي ما به هم ربط نداشت.

پرسپوليس به خاطر عدم صداقت محروم شد

من به اين خاطر که قرارداد بستم و برگشتم و دوباره با پرسپوليس قرارداد بستم محروم شدم ولي پرسپوليس به خاطر عدم صداقت از فيفا محروم شد. عدم صداقت به من ربط نداشت و به مکاتبات با فيفا ربط داشت. در خصوص موضوع قرارداد من بود اما اصلا ربطي به من نداشت. (طارمي در اين لحظه بغض مي‌کند) من هيچ وقت نمي‌خواستم عليه پرسپوليس حرف بزنم و هواداران را ناراحت کنم و دليل سکوت من هم همين بود اما ماجرا به شکلي نشان دادند که انگار من مقصر محروميت باشگاه هستم. همه هواداران بدانند که من هيچ نقشي در محروميت باشگاه نداشتم و خودم محروميت شدم. زماني که مي‌خواستم برگردم وکيلم يک پيام هم داد که رسانه‌اي شده بود که در آن گفته بود اگر برگردي احتمالا محروم مي‌شوي و من گفته بودم بالاتر از سياهي رنگي نيست. من اين را گفتم اما براي چه گفتم؟ مگر گفته بودند که پرسپوليس محروم مي‌شود که من اين حرف را زدم؟ من منافع خودم را در نظر نگرفتم و فقط دوست داشتم وقتي هواداران مي‌خواهند برگردم به آنها پاسخ بدهم. همه مي‌گفتند امسال تيم خوبي داريم و برگرد و قهرمان شويم و من هم مي‌خواستم همين اتفاق بيفتد. من اگر گفتم بالاتر از سياهي رنگي نيست براي تهديد محروميت خودم گفته بودم و آن روز مرگ من است که بخواهم از طرف من آسيبي به باشگاه پرسپوليس و هوادارانش زده شود. من به خاطر هواداران و عشقم به تيم پرسپوليس برگشتم و خدا را شکر که قهرمان هم شديم. فصل بعد محروم شدم اما تا جايي که توان داشتم براي تيم گذاشتم و تا جايي که بودم بد هم براي تيم کار نکردم ولي يک سري از بازيکنان سابق تيم اظهارنظر کردند و من البته به آنها احترام مي‌گذارم، من به برخي هواداران هم که انتقاد داشتند و با تمام توهيني که به من کردند احترام مي‌گذارم. دست تک تک آنها را مي‌بوسم چه پيشکسوتان و چه هواداران و اميدوارم آنها نيز از اين ببعد به نظر من احترام بگذارند.

با رفتن به الغرافه باشگاه سود کرد

من فقط به اين خاطر اکنون رفتم که باشگاه پرسپوليس سود کند و هيچ چيز ديگري نبود. مي‌توانستم پيشنهادات مالي ديگر و البته اروپايي را بپذيرم و سود کمتري به باشگاه برسد اما من مي‌خواستم باشگاه حداقل در اين مقطع از انتقالم سود کند. سالي که از ريزه اسپور آمدم هم مي‌خواستم باشگاه پرسپوليس سود کند و هيچ وقت خودم را نديدم و تمام اين مدت سايه محروميت را بالاي سر خودم مي‌ديدم اما مي‌خواستم به پرسپوليس کمک کنم. هيچ وقت خودم را نديدم و تمام توانم را براي پرسپوليس گذاشتم و آمدم کار کردم و باشگاه قهرمان شد. اکنون هم که رفتم خودم را نديدم و مي‌خواستم باشگاه سود کنند. در حافظه من نيست و نمي‌دانم اما تا جايي که مي‌دانم هر کس آمد يک پولي گرفته و رفته اما من مي‌خواستم باشگاه پرسپوليس از انتقال من سود کند و بخشي از مشکلات برطرف شود. همانطور که گفتم من مي‌توانستم آخر فصل بروم و يک ريال هم به باشگاه نرسد و هدف حضورم در فوتبال اروپا را دنبال کنم اما اين بهترين تصميم از نظر خودم بود که حداقل باشگاه هم به سود برسد. همه آمدند و گرفتند و رفتند و هيچ کس سودي نرساند اما من اين مساله نمي‌خواهم بيشتر از اين باز کنم.

ماجراي پول دريافتي از هدايتي و اتهام دزدي!

من هيچ وقت نمک نمي‌خورم و نمکدان را بشکنم. حاج حسين لطف کرد و به من مبلغي کمک کرد. قبل از اينکه بروم ترکيه حاج حسين به من گفته بود پرسپوليس هر چقدر به تو مي‌دهد من هم مي‌دهم. مبلغي بيشتر از اين حرف‌هايي بود که الان مي‌گويند اما من گفتم مي‌خواهم به فوتبال اروپا بروم. آقايان خداداد عزيزي، مهدي هاشمي نسب و هادي طباطبايي آنجا حضور داشتند و مي‌دانند که حاج حسين به من چقدر پيشنهاد داد و البته وقتي که برگشتم چقدر گرفتم. اما در خصوص پولي که در زمان حضورم در ترکيه گرفتم هم بگذاريد توضيح بدهم؛ ما براي جدايي از ريزه اسپور توافقي براي جدايي نکردم. مربي آنها گفت اگر مي‌خواهي بروي بايد سه ميليون دلار بدهي! سه ميليون دلار کجا و پولي که حاج حسين داد کجا؟ فرق و تفاوت آنها حداقل هشت ميليارد است. حاج حسين به من لطف کرد و پولي داد که من به پرسپوليس برگردم و من هيچ وقت اين لطف را ناديده نگرفتم. اما حاج حسين بعد از آن به شکلي صحبت کرد که من از ديد مردم دزد شدم و دزد خطابم کردند! من از اين نوع صحبت ناراحت شدم اما آدمي نيستم که نمک بخورم و نمکدان بشکنم من هيچ توضيحي درباره آن ندادم اما اين درست نبود که من در بين يک سري افراد و فضاي مجازي دزد خطاب شوم. در واقع اصلا اينطور نبود که من پول را به خاطر ريزه اسپور گرفته باشم. اين در حالي بود که همانطور از شاهدان نام بردم قرار بود 3 برابر اين پول را به من بدهند و آن زمان من قبول نکردم و گفتم حاجي من مي‌خواهم به اروپا بروم. من آن موقع به آقاي هدايتي گفتم حاجي اين‌ها (ريزه اسپور) براي رضايتنامه پول مي‌خواهند و گفت مي‌دهم و وقتي که رفتم صحبت کردم گفتند سه ميليون دلار بايد بدهي و تفاوت آن با پولي که حاج حسين داد 9-8 ميليارد بود و مسلما پس اين پولي که گرفتم براي رضايتنامه و فسخ با ريزه اسپور نبود. به خاطر اين حرف اما ناراحت شدم که هواداران تصور کردند من اين پول را گرفتم براي رضايتنامه و خوردم اما خدا شاهد است و تنها او مي‌تواند گواهي بدهد که من اين پول را براي فسخ نگرفتم. حالا يک سري موضوعات هست که بهتر است باز نشود و ان شاالله پرسپوليس موفق باشد و همراه با هوادارانش و تا آخر عمر هوادارش خواهم بود. همانطور که قبل از حضورم براي آن آرزوي موفقيت مي‌کردم خدا کمک کرد و توانستم يک مدت هم براي آن بازي کنم و هر چه داشتم گذاشتم و از اين ببعد هم بازيکن آن نباشم طرفدار آن خواهم بود. حالا خيلي‌ها مي‌توانند هر چه مي‌خواهند بگويند که من فلانم و بهمان اما من طرفدار تيم خواهم بود. پرسپوليس متعلق به هواداران است و شايد برخي اوقات حرف‌هايي زدند که خوشايند من و خانواده‌ام نبود اما من هميشه در دلم پرسپوليس جا دارد و طرفدار آن خواهم بود.

از الغرافه به اروپا خواهم رفت

من از حضورم در قطر دو هدف داشتم که يکي از آنها سود رساندن به باشگاه پرسپوليس بود و هدف ديگرم اين بود که در آستانه جام جهاني از فوتبال خارج از ايران تجربه کسب کنم. حالا ببينم بعد از جام جهاني چه اتفاقاتي خواهد افتاد. شايد در الغرافه ماندم و شايد اتفاق ديگري برايم افتاد. الغرافه هم باشگاه بزرگي است و از شرايطم راضي هستم. اين تيم نسبت به جايگاهي که اکنون داراست مطمئنا پتانسيل بيشتري دارد و اميدوارم با بازيکنان بزرگي مثل اسنايدر گرفته و ديگر بازيکنان خارجي تيم آنها را جزو تيم‌هاي مدعي قرار دهيم و در مقدماتي آسيا هم پاختاکور را شکست دهيم و در مرحله گروهي ليگ قهرمانان حاضر شويم.

پرسپوليس خانه من است و برمي‌گردم

طبيعتا دوست دارم روزي دوباره به باشگاه بزرگ پرسپوليس برگردم و اين تيم خانه من است. شايد يک سري قبول داشته باشند و يک سري هم قبول نداشته باشند اما اين تيم را خانه خودم مي‌دانم. هيچ وقت پدر و مادر فرزندش را از خانه بيرون نمي‌اندازد. شايد کدورتي پيش بيايد اما باشگاه پرسپوليس مرا بخواهد من صد در صد در آينده به اين تيم بازخواهم گشت.

تفاوت مسلمان و اسنايدر

اسنايدر بازيکن خيلي بزرگي است که در رئال مادريد، اينترميلان و گالاتاسراي و... بازي کرده و اصلا شايد نتوان با محسن مسلمان قياس کرد. محسن اما در باشگاه پرسپوليس پاس‌هاي خوبي به من داد و کمک بزرگي به من کرد اما اسنايدر هم در جايگاه خودش را دارد. من هنوز در کنار او بازي نکردم اما مطمئنا او قادر خواهد بود به تيم و همچنين من کمک کند و اميدوارم همينطور هم باشد.

نظر شما