شناسهٔ خبر: 23625109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

شعار انتخاباتی‌ام سالن اختصاصی برای بسکتبال بود؛ به آن عمل می‌کنم

رامین طباطبایی: درهای بسکتبال را روی کسی نمی‌بندیم

رامین طباطبایی حالا رئیس فدراسیونی است که سال‌ها انحصاری بوده و سال‌ها دور آن حصار کشیده بودند.از زمانی که مشحون دیگر نتوانست برای حضور در انتخابات کاندیدا شود خیلی‌ها امیدوار شدند تا شاید بسیاری از تابوها شکسته شود و اتفاق‌های خوبی برای بسکتبال ایران بیفتد.این دقیقا همان هدفی است که طباطبایی رویش زوم کرده و اولین کاری که قرار است انجام بدهد رساندن کشتی بسکتبال به ساحل آرامش است.

صاحب‌خبر -

آقای طباطبایی بسکتبال مدتی است که آرامش زیادی نداشت. نگاهها روی این فدراسیون متفاوت بود و خیلیها انتظارهای زیادی از شما دارند.

دقیقا همین طور است. بنده به عنوان رئیس انتخاب شدم، اما یک چیزی باید بگویم؛ اینکه بنده به تنهایی نمیتوانم کاری از پیش ببرم. از همین جا از همه اهالی رسانه، پیشکسوتان و مربیان میخواهم که دست یاری بنده را بفشارند. من از نخستین ساعات روز تا آخرین ساعات شب در فدراسیون هستم و در خدمت بسکتبال. این کار فعلا باید ادامه داشته باشد تا همه چیز سر و سامان بگیرد.

نکتهای که وجود دارد این است که به عقیده خیلیها در بسکتبال انحصار وجود داشت. تعاملها کم بود و... .

من این عقیده را ندارم. در حقیقت سیاست کاری ما این است که از همه اهالی بسکتبال و اهالی فن استفاده کنیم.از همه دوستان و خبرهها و همه خبرنگاران. ما دری را روی کسی نمیبندیم و شک نداشته باشید هر کسی که شرایطش را داشته باشد و میتواند به فدراسیون کمک کند ما دست او را میفشاریم. این برای ما نکته مهمی است و یک مزیت به حساب میآید.

شرایط تیم ملی چطور است؟ قرار است تغییراتی در کادر فنی به وجود بیاید؟

در ابتدا مهمترین کار تشکیل یک کمیته فنی است. پس از آن کادر فنی فعلی مورد ارزیابی قرار میگیرد. اینطور نیست که بیاییم و یکدفعه همه چیز را زیر و رو کنیم. شک نداشته باشید پس از بررسیهای لازم اگر مشکلی وجود داشته باشد در صورت نیاز این مشکلها رفع و تیم ملی تقویت میشود. کادر فنی فعلی تیم ملی درگیر لیگ است و این یک نقطه ضعف محسوب میشود که نمیتوانیم برای تیم ملی برنامه مدون داشته باشیم.

تقریبا یک ماه دیگر باید با قزاقستان بازی کنیم. درباره این مسابقه حرف میزنید؟

بله، سوم اسفند است. باید در این بازی به پیروزی برسیم. چرا که اگر به همراه عراق و قزاقستان صعود کنیم باختهایمان در دور بعد حساب میشود و این ما را اذیت خواهد کرد.

حدادی به این بازی میرسد؟

این اتفاق باید بیفتد. برای مسابقه قبلی هم حدادی به ایران آمده بود، اما نمیدانم چرا بازی نکرد.کادر فنی باید در این مورد پاسخگو باشد. حدادی جزو با تعصبترین بازیکنان است و دو سال در پیکان با او کار کردهام و شخصیتش را میشناسم. الان هم آمادگی کامل داریم تا هرکاری که لازم باشد برای حضور او انجام دهیم. ضمن اینکه امیدوارم با نظر کادر فنی بتوانیم از وجود صمد نیکخواه بهرامی هم استفاده کنیم.

در خبرها خواندیم که قرار است برای بسکتبال سالن اختصاصی ساخته شود. این دقیقا از شعارهای انتخاباتی شما بود.

بله، درست است. بنده شعار داده بودم که برای هر استان باید یک سالن اختصاصی داشته باشیم. بنده با آقای داورزنی هم حرف زدم. او گفت بعضی از سالنها باید از شمول ماده88 خارج و به هیأتهای استانی واگذار شود. برای تهران هم پیگیر سالن اختصاصی در مرکز شهر هستم و با شهرداریها جلساتی برگزار کردم، آنها پتانسیل خوبی دارند، اما باید کفپوشها برای بسکتبال خیلی استاندارد باشد.

ممکن است درباره بسکتبال سه نفره هم حرف بزنید؟

فدراسیون جهانی برای توسعه این رشته به بسکتبال سه نفره اهمیت داده و ما هم سعی میکنیم این بخش را با جدیت دنبال کنیم چون IOC هم برای المپیک این رشته را پذیرفته است. واقعیت این است کمیته بسکتبال
سه نفره ما خیلی غیرفعال بوده و افراد زیادی آمده و رفتهاند، اما هیچکدام برنامهای نداشتند. ما در سه نفره فیزیک خوبی داریم و میتوانیم براحتی در آسیا مدال بگیریم.

انتظارات ملیپوش بسکتبال بانوان از رئیس جدید

سعیده علی که به عنوان نماینده ورزشکاران زن در مجمع انتخاباتی بسکتبال حضور داشت درباره انتظارات و توقعات دختران بسکتبالیست از رئیس جدید فدراسیون بیان کرد: مسائل بسیاری وجود دارد که در بخش بسکتبال دختران نیاز به تغییرات دارد؛ چرا که در بخش بانوان شرایط حساسی داریم و مسابقههای مهمی همچون بازیهای آسیایی جاکارتا و جام جهانی فیلیپین در پیش است.

این ملیپوش بسکتبال در ادامه با اشاره به بحث ملی و باشگاهی خاطرنشان کرد: باید برنامهریزی مجزا در دو بخش ملی و باشگاهی صورت گیرد. تیم ملی خردادماه سال آینده مسابقههای جام جهانی بسکتبال سه نفره فیلیپین را در پیش دارد و همچنین بازیهای آسیایی جاکارتا که نیازمند یک برنامهریزی دقیق هستیم. ما در این سالها برای کسب جواز حجاب زحمات بسیاری کشیدهایم و حال زمان آن رسیده تا با یک برنامهریزی دقیق نتیجه آن را کسب کنیم.

ملیپوش بسکتبال ایران در ادامه درباره شرایط سوپرلیگ نیز بیان کرد: سوپرلیگ با 8 تیم کار خود را آغاز کرد که در ادامه به دلیل نبود اسپانسر یکی از تیمها منحل شد. یکی از مسائل بسیار مهمی که دختران بسکتبالیست از رئیس جدید انتظار دارند جذب اسپانسرها در بخش بانوان است. بسیاری از بازیکنان شغل اصلی ندارند و تمام درآمد آنها از لیگ است.

مرتضی رضایی

نظر شما