شناسهٔ خبر: 23624924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

یک وزیر برای انگلیسی‌های تنها

امروز خبرچین خبر بد ندارد. همه‌چیز خوب و خوش و به‌دور از هرگونه حرف و حدیث است. می‌گویید نه، خب بخوانید.

صاحب‌خبر -

خبر اول اینکه دیروز بالاخره چشم تهرانیها هم به جمال برف روشن شد. نزدیک به یک ماه از زمستان گذشته، تازه آسمان پایتخت فهمید که باید ببارد. آنهم برفی که بتواند برخی خیابانهای شهر را سفیدپوش کند. این برف درحالی بود که مقامات شهر تهران اعلام کردند آن تهدید چند روز قبل درباره بیآب ماندن پایتختنشینها درست نبوده و آب همچنان هست، هرچند ذخایر برف تهران صفر شده باشد.

این همه از گرانی خودرو نوشتیم، خب چرا این را نگوییم که دیروز خبر رسید که پژو 207 اتوماتیک یک میلیون تومان ارزان شده. حالا بماند که با افزایش نرخ دلار و رسیدن آن به نزدیکی مرز 4500 تومان، وارداتیها هنوز روی خط گرانی هستند. اینکه چیزی نیست تازه دیروز خبر دیگری هم منتشر شد، مبنی بر اینکه یک ایرانی اختراع ساخت خانه‌‌های ضدزلزله در 24 ساعت را به ثبت رسانده که خب خیال همه ساکنان مناطقی از ایران که این روزها روی ویبره هستند را راحت کرده است.

خبر خوب دیگر هم اینکه پس از نامه دو روز پیش 170 نماینده در حمایت از پیامرسانهای داخلی و همزمان حرفهای دیروز معاون دادستان درباره غیرقانونی بودن فیلتر تلگرام، رئیس دفتر رئیسجمهور گفت که حسن روحانی دستور داده وزارت ارتباطات سرمایه گذاری کند تا مردم از شبکه های اجتماعی بومی استفاده کنند. او همچنین گفته رئیسجمهور هفته آینده میخواهد از طریق رسانه ملی با مردم حرف بزند.

ماشاالله اصلا خبر خوب کم نداریم. خبر خوب اجتماعیمان امروز از بم است که به دلیل خطای یک پرستار، انگشت یک نوزاد بمی در آستانه قطع شدن قرار گرفت اما پزشکان بیمارستان با اقدام سریع خود و جراحی پلاستیک، نگذاشتند انگشت این نوزاد قطع شود. اما خبر جالب اجتماعی برای غیرایرانیها هم دیروز این بود که شهروندان بریتانیایی از بس که تنها شده و دچار تفرد شدهاند، کابینه انگلیس تصمیم گرفته یک وزیر با عنوان «وزیر تنهایی» منصوب کند که کارش خارج کردن مردم انگلیس از تنهایی است. برخی کاربران در فضای مجازی به کنایه پرسیدند که نکند با توجه به انزوای سیاست خارجی بریتانیا، وزیر خارجه این کشور «وزیر تنهایی» شده باشد؟

و خبر آخر هم اینکه در آستانه دهه فجر، هشتگ #من_عاشق_پرچمم در حال دست به دست شدن است. پاسخی به آشوبطلبانی که به پرچم ایران جسارت کردند. با این همه خبر خوب، آخر هفته خوبی در انتظارتان باشد.

نظر شما