شناسهٔ خبر: 23624583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز سیاست

صاحب‌خبر -

عده‌ای از روی جوزدگی
مقابل برخی تصمیمات می‌ایستند
ایلنا نوشت: یک عضو حزب اعتماد ملی گفت: احزاب می‌توانند نمایندگانی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یا سازمان برنامه و بودجه داشته باشند و در قالب شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بازوان نظارتی و عملیاتی این بخش در تهیه و تدوین بودجه باشند. محمدصادق جوادی‌حصار درباره نقش احزاب در بودجه‌بندی کشور با بیان این‌که اگر بخواهیم از منظر حزبی به این جریان بنگریم، باید گفت؛ نه پارلمان ما حزبی است و نه دولتمان. پس طبیعی است که بودجه ما حزبی نباشد، اظهار داشت: منظور از حزبی‌بودن این نیست که حزب بودجه را ببندد، مراد سازوکارهای حزبی و حضور احزاب در ارکان حاکمیت است که وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه احزاب درحال حاضر رسانه‌ای جز رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی برای بیان نظرات خود ندارند. صداوسیما هم تریبونی در اختیار آنها قرار نمی‌دهد تا بتواند به دولت و ملت کمک کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این‌که برخی معتقدند بودجه کنونی باعث افزایش فشار روی مردم می‌شود، عنوان کرد: از شما سوال می‌کنم فشار از روی دوش مردم برداشته می‌شود یا شکل و زمان قرارگرفتن این فشار عوض می‌شود، می‌خواهیم فشار را برداریم یا شکل آنان را عوض کنیم. جوادی‌حصار تأکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات برخی دچار جوزدگی می‌شوند. مقابل برخی از تصمیمات می‌ایستند و می‌گویند این کار بر طبقات محروم جامعه فشار می‌آورد و به دنبال جریان‌سازی برای رسیدن به مطالبات خودشان هستند. این درست نیست باید روشن شود که درآمد دولت با هزینه‌ها ارتباط مستقیم دارد. هرچه درآمد کمتر باشد، قدرت هزینه‌کردن آن هم کمتر می‌شود. مشکل اصلی ما در بالانس هزینه‌کرد و درآمدزایی است.
تعاملات صداوسیما با سپاه تقویت می‌شود
فارس نوشت: حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم گفت: تعاملات سازمان صداوسیمای مراکز استانی با روابط‌عمومی‌های سپاه‌های استانی تقویت می‌شود. حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم قائم‌مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گردهمایی سراسری مسئولان روابط‌عمومی سپاه با اشاره به فضای اغواکننده عصرکنونی گفت: در قرن 21 شرایط اغواکننده درجامعه حاکم است که انواع آن روز‌به‌روز درحال گسترش است؛ چنانچه حق و باطل ممزوج شده و شبهات فراوانی پدید آورده و انسان را از هدف دور کرده، به‌طوری که نمی‌تواند تصمیم بگیرد. قائم‌مقام صداوسیما با تبیین اهمیت فضای مجازی در قیاس با فضای واقعی ادامه داد: فضای مجازی بازنمایی شده است. از واقعیات زندگی و بسیار تأثیرگذار در محیط فضای حقیقی است؛ لذا نقش روابط‌عمومی‌ها در هدایت این فضا به سمت واقعی آن بسیار تعیین‌کننده است. وی با تأکید بر تسریع روند در انجام کارهای رسانه‌ای صحیح و بصیرت‌افزا اظهار کرد: امروز هرفردی که سخنی برای گفتن داشته باشد، هم تولید‌کننده پیام بوده و هم یک رسانه مستقل است؛ لذا وظیفه روابط‌عمومی‌ها این است که با برقراری ارتباط صحیح و تنگاتنگ و چهره به چهره با مخاطبین در مقابل امواج تهدید‌کننده جدید قرار گرفته و با هنرمندی، مخاطبین را از این فضا عبور دهد. موسوی‌مقدم با مهم‌خواندن اثرگذاری و اثربخشی کارهای فرهنگی تصریح کرد: فضای مجازی هنری است که قدرت بازنمایی دروغین را به شکل سریع دارد؛ لذا برنامه‌ریزی روابط عمومی‌ها در تولید آثار هنری اثربخش، بسیار تعیین‌کننده خواهد بود تا این فضا را به سمت درست راهبر باشد.
برخی همچنان
درحال و هوای انتخابات باقی مانده‌اند
رویداد ۲۴ نوشت: تولیت آستان قدس‌رضوی گفت: نتیجه باقی‌ماندن برخی افراد درحال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است. حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در همایش «طلبه مؤمن انقلابی»، گرامیداشت شهید نواب صفوی اظهار کرد: هرکسی در جهت امیدبخشی به مردم و رفع دغدغه‌های معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات آنان حرکت کند، قطعا در جهت تفکر انقلابی و مجاهدانه گام برداشته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسی که به جای تمرکز بر حل مشکلات، مسائل حاشیه‌ای را برجسته می‌کند و آدرس غلط می‌دهد، خلاف خواست و مطالبات اصلی مردم رفتار می‌کند. وی با تأکید بر این‌که انتخابات تمام شده است و باید با انسجام اجتماعی گره‌های کشور را گشود، تصریح کرد: نتیجه باقی‌ماندن برخی افراد درحال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است.

برچسب‌ها:

نظر شما