شناسهٔ خبر: 23624438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سینا متقی نجاتگر نیشابوری هلال احمر خراسان رضوی در گذشت

خداحافظ امدادگر

سیدمجتبی احمدی در پیامی درگذشت نجاتگر دوم جمعیت را تسلیت گفت

صاحب‌خبر -

شهروند| سینا متقی، نجاتگر دوم جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی به‌طور ناگهانی و در پایگاه امدادونجات جاده‌ای امام رضا(ع) نیشابور درگذشت. این نجاتگر نیشابوری متولد 1369 و دارای 7‌سال سابقه فعالیت‌های امدادی و آموزش بود که بر اثر ایست قلبی و درحال ماموریت در پایگاه امام رضا(ع) نیشابور درگذشت.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور درباره درگذشت این نجاتگر نیشابوری گفت: سینا متقی دوره‌های عمومی وتخصصی امدادی مانند جاده، آواربرداری و ارتفاع را گذرانده بود واز مربیان متعهد طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) و مدرس دوره‌های دادرس (دانش‌آموز آماده در شرایط سخت) هلال‌احمر بود. اسماعیل شاه‌بیگی افزود: مرحوم متقی هفته گذشته عقد کرده بود و برای مراسم ازدواجش هم تالار را برای روز 5 بهمن امسال رزرو کرده بودند که این ارتحال ناگهانی همه را بهت‌زده و غرق در اندوه کرد. وی با بیان این‌که مدرک تحصیلی شادروان متقی، کارشناسی فناوری ارتباطات بود، خاطرنشان کرد: این مرحوم از نجاتگران بااخلاق و الگوی امدادگران نیشابور بود که در خانواده‌ای متدین و فرهنگی رشد کرده بود و سال‌ها سابقه حضور در کشیک‌های امدادی و اداری و فعالیت‌های آموزشی را داشت. به گفته شاه‌بیگی،‌ سال گذشته نیز برادر سینا متقی، مشابه وی و در سن جوانی (حدود 26-25 سالگی) دار فانی را وداع گفت.
دکتر سیدمجتبی احمدی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خراسان رضوی نیز در پیامی درگذشت نجاتگر هلال‌احمر نیشابور را تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح زیر است: هوالباقی. پرواز را به خاطر بسپار... . رسم روزگار را بر گل چیدن نهاده‌اند و چه‌بسا آنها که روح آسمانی‌شان در این قفس مادی و کالبد خاکی نگنجد زودتر ره ‌و رسم پرواز و کوچ عاشقانه را برمی‌گزینند و امان از این هجران نابهنگام. «پرواز» آسمانی و عروج ناگهانی نجاتگر دوم جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، سینا متقی، در پایگاه امام رضا(ع) نیشابور، با تمام تألم و انبوه اندوهی که بر دلمان نشاند، نشان از پیوند این جوان عزیز با حضرت ضامن ثامن، امام رضا(ع) داشت و امید عنایت و شفاعت این امام رئوف(ع) را داریم. ضمن عرض تسلیت، آرزوی غفران الهی برای آن فقید سعید و شکیبایی و اجر برای بازماندگان از ایزد منان مسئلت می‌نماییم و باور داریم که بنا به وعده الهی در آیه 32 سوره مائده: «هر کسی نفسی را زنده کند، گویا همه مردم را زنده کرده است». سینا متقی زنده است و یاد و نام نیکش همواره همراه و قرین لحظه‌های خانواده امدادونجات و جمعیت هلال‌احمر.

نظر شما