شناسهٔ خبر: 23624367 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بازداشت مدیر مدرسه به خاطرشکستن بینی دانش آموز

مدیر متخلف مدرسه شهید فاریابی شهرستان جیرفت به خاطر تنبیه یکی از دانش‌آموزانش بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش «ایران»، روزپنجم دی پدر دانش‌آموز مصدوم با مراجعه به دادسرا از مدیر مدرسه پسرش به اتهام ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش شکایت کرد که بلافاصله رسیدگی به پرونده آغاز شد. در نخستین گام و با دستور دادیارشعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت، دانش‌آموز مصدوم به پزشکی قانونی معرفی شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته، شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی تأیید شد.

بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدرسه آغاز و در نهایت مدیر مدرسه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب به‌دلیل ناتوانی از تودیع وثیقه بازداشت شد.
مدیر مدرسه در اظهارات اولیه خود پس از اقرار به موضوع و پشیمانی از رفتار خود، از اولیای دانش‌آموز عذرخواهی کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت دیروز ضمن اعلام این خبر، خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: مرجع تظلم خواهی قوه قضائیه است و افراد باید برای احقاق حق به دستگاه قضایی مراجعه کنند.
حسین سلامی افزود: تحقیقات نشان داده از سوی مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش جیرفت هیچگونه تهدیدی علیه این دانش‌آموز مبنی بر اخراجش از مدرسه صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه، معلمان دلسوز هستند گفت:حفظ حرمت و جایگاه معلمان ضرورت دارد و نباید خطای یک فرد را به پای یک مجموعه نوشت.
وی ادامه داد: پرونده همچنان در در حال رسیدگی است و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه صالحه ارسال خواهد شد.
طبق ماده 77 آیین نامه اجرایی مدارس با عاملان تنبیه کودکان ونوجوانان در مدارس برخورد قانونی صورت می‌گیرد که این موضوع طی بخشنامه‌ای به مدارس ارسال شده است.
گفتنی است این مدیر متخلف به هیأت رسیدگی به تخلفات کارکنان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز معرفی شده است تا درباره‌اش تصمیم گرفته شود.

نظر شما