شناسهٔ خبر: 23624307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

خوابگاه های دانشجویی ارومیه ساماندهی می شود

ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: براساس دستور فرماندار ارومیه، خوابگاه‌های دانشجویی این شهر ساماندهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، جعفرصادق امروز در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان با تاکید بر ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی در شهر ارومیه اظهار داشت: از سوی دیگر باید شناسایی، جواز و پیگیری مسایل آنها از لحاظ بعد جانمایی و نرخ واگذاری از نظر صنفی انجام شود.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی از وظایف و تکالیف غیرصنفی محسوب شده و برای آنها صدور پروانه مورد نیاز نیست گفت: هم اکنون واحدهای خوابگاهی خصوصی و یا خودگردان مکلف هستند برای واحدی که ارائه خدمت می‌دهند، پروانه صنفی گرفته اما دلیل بر این نیست که از دانشگاه مجوزی اخذ نکنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اکنون اتحادیه مربوطه براساس قانون مکلف است که در زمینه تعیین ضوابط و کیفیت خوابگاه، ابعاد و نقش آن و نیز ابراز و تجهیزات مورد نیاز آن از دانشگاه مربوطه استعلام کند.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی دانشجویان توسط دانشگاه ارومیه ایجاد شود افزود: در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: بنابراین اتحادیه مربوطه باید تمامی اطلاعات و پرونده فردی و موقعیت مکانی را تجمیع کرده و در اختیار دانشگاه گذارد تا مراکز علمی بتوانند بانک اطلاعاتی در دست داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تمامی اتحادیه‌ها موظف هستند به هر خوابگاه دانشجویی پروانه و مجوز دهند افزود: از سوی دیگر باید از ضوابط دانشگاه پیروی کرده و برای صدور پروانه پیش از هر اقدام استعلام کنند و دانشگاه نیز شرایط و ضوابط را به عنوان مرجع تخصصی ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعیین استانداردهای ایجاد خوابگاه و تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز است افزود: هم‌اینک باید ضوابطی که توسط دانشگاه و اتحادیه‌ تعریف می‌شود با یکدیگر هماهنگ باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه باید واحدهای صنفی که به غیر از لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش و عرضه سایر کالاها می‌پردازند، از هم تفکیک شوند افزود: در این صورت نظارت افزایش یافته و تخصصی‌تر و منسجم‌تر می‌شود بنابراین باید اتحادیه مستقلی در این زمینه تشکیل شود.

نظر شما