شناسهٔ خبر: 23624058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار صریح حزب اتحاد دموکراتیک به اردوغان

منبع: تسنیم

همزمان با آماده‌شدن نیروهای ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در عفرین واقع در شمال سوریه، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه هشدار داد که عفرین به گورستان رئیس‌جمهور ترکیه و دولتش تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از کُردهای این کشور خواست که به‌منظور مبارزه برای حفظ عفرین در برابر حملات ترکیه خود را آماده کنند.


این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طبل‌های جنگ را به‌صدا در آورده است، اما این کشور در حمله به عفرین، متحمل شکست سنگینی خواهد شد.

در این بیانیه آماده است که دولت ترکیه تمام امکانات نظامی و مزدوران خود و بقایای القاعده و داعش را به‌منظور اشغال عفرین، بسیج کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: دستاورد مردم کرد و همپیمانان آن‌ها خشم دولت ترکیه را برانگیخته است و این کشور هم‌اکنون به‌دنبال کشتار جمعی کردها و نابودی دستاوردها و محروم کردن آن‌ها از حقوقشان در سوریه است.

این بیانیه تأکید کرد: اردوغان نژادپرست و همپیمانانش، در ارزیابی شرایط کنونی، دچار اشتباه شده‌اند، زیرا کردهای سوریه به‌دنبال تأسیس یک نظام دموکراتیک جدید هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ترکیه و همپیمانان آن‌ها در حمله به عفرین متحمل شکست سنگینی خواهند شد و این شکست بزرگتر از شکستی است که این کشور در کوبانی متحمل شد. مردم عفرین با عزم و اراده استوار آماده دفاع از وطن، کرامت، زندگی و آینده خود هستند.

این بیانیه تأکید کرد که عفرین به گورستانی برای اردوغان و دولتش تبدیل خواهد شد.

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از جامعه بین‌الملل از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه، چین، واتیکان و سازمان همکاری اسلامی خواست که بر دولت ترکیه به‌منظور عدم ورود به این ماجراجویی که نتیجه‌ای جز شکست برایش نخواهد داشت، فشار بیاورند.

ارتش ترکیه عصر امروز چهارشنبه حملات توپخانه‌ای خود به روستاهای واقع در مناطق شرا، شیراوا در عفرین واقع در شمال حلب را از سر گرفت.

بر اساس این گزارش، ارتش ترکیه که در قلعه سمعان در استان حلب مستقر است، عصر سه‌شنبه نیز دو روستای ایسکا و شادری از توابع شیراوا را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر نیروهای ترکیه در اعزاز نیز مناطق فیلات القاضی، مرعناز، و قطمه از توابع ناحیه شرا را هدف قرار دادند.

نیروهای دفاع مردمی کرد که در شمال سوریه مستقر هستند اعلام کردند که با نیروهای ترکیه در صورت حمله به شهر عفرین مقابله خواهند کرد.

سیبان حمو فرمانده کل یگان‌های کرد، از آمادگی مبارزان کرد برای واکنش به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز خصمانه توسط ترکیه خبر داد.

نظر شما