شناسهٔ خبر: 23623965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار: با همکاری مردم بافت های فرسوده هرمزگان قابل بازسازی است

به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصرچهارشنبه در نشست ستاد ویژه ساماندهی حریم شهر بندرعباس افزود: دراجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محلات فرسوده این شهر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصرچهارشنبه در نشست ستاد ویژه ساماندهی حریم شهر بندرعباس افزود: دراجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محلات فرسوده این شهر بعنوان پایلوت انتخاب شده است.
وی از ساکنان محله های فرسوده ازجمله چاهستانی های بندرعباس خواست همکاری و مشارکت کنند تا اینجا به بهترین الگوی بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به انجام مقدمات کار ازجمله تهیه نقشه هوایی از محله های فرسوده و حاشیه نشین شهر بندرعباس ابراز داشت: یکهزارفقره سند نیز برای ساکنان محله چاهستانی ها صادر شده که بعداز عقب نشینی ، دهه فجر امسال تحویل آنها می شود.
به گفته استاندار هرمزگان هم اکنون 46درصد جمعیت شهر بندرعباس در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی که وسعت آنها به سه هزارو 72هکتارمی رسد اسکان دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز دراین نشست با اشاره به وسعت محله های فرسوده و غیرقابل سکونت بیان داشت: هم اکنون نزدیک به 366هزارنفر ازجمعیت شش شهر این استان در بافت های فرسوده ، سکونت گاه های غیر رسمی و محدوده های تاریخی ساکن هستند.
غلامحسین شیری از بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرکنگ، بندرخمیر و قشم به ترتیب بعنوان شهرستانهایی نام برده که دارای بیشترین سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده هستند.
در اطلاعات منتشره وزارت راه و شهرسازی وسعت بافت های فرسوده شهری کشور حدود 140هزارهکتار اعلام شده که قرار است در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محله ها (برنامه ششم توسعه اقتصادی)66هزارهکتار از آنهابازسازی شود که این کار نیاز به 123هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.
نشست ستاد ویژه ساماندهی حریم شهر بندرعباس عصر امروز با حضور سه معاون وزیرراه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان محلی این استان برگزارشد.
6149 /6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما