شناسهٔ خبر: 23623926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نوبخت: فقرزدایی و اشتغال اولویت دولت است

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی – اجتماعی: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می‌کنیم بودجه جاری و عمرانی استان‌ها را افزایش دهیم و سیاست فقرزدایی و اشتغال را به‌رغم محدودیت منابع ، در اولویت داریم.
به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری در گردهمایی جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از حضور در جمع سرافرازان نیروهای مسلح و به ویژه فرماندهان حوزه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح، از مقام شامخ همه شهدا و به ویژه شهدای عملیات کربلای ۵ تجلیل کرد و در ادامه با اشاره به بودجه نیروهای مسلح از سال ۹۲ تا ۹۷ بر توجه ویژه دولت به بودجه بخش دفاعی تاکید کرد.
وی با بیان این که در کنار سایر مصارف، سیاست فقرزدایی را هم در دستور کار داریم، افزود: در کشور انسان‌هایی داریم که زندگیشان نمی‌گذرد لذا یارانه این افراد را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌ایم.
نوبخت به بخش هزینه‌ها هم اشاره کرد و افزود: بودجه امسال با سنوات گذشته این تفاوت را دارد که مبتنی بر عملکرد یعنی به قیمت تمام شده تنظیم می‌شود. بسیاری ازجداول را اصلاح، شفاف‌سازی یا حذف کردیم. در عین حال تلاش می کنیم بودجه جاری و عمرانی استان‌ها را افزایش دهیم.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کلید واژه های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، گفت: نمود این کلیدواژه‌ها همین برنامه‌ریزی است.

نظر شما