شناسهٔ خبر: 23623675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نشست همبستگی با قدس در صور لبنان برگزار شد

نشست همبستگی با قدس با حضور روحانیان شیعه و سنی لبنانی و فلسطینی در شهر صور لبنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست همبستگی با قدس و اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس با عنوان «قدس ما را متحد می کند» در کتابخانه حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله در شهر صور برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس جمعیت الفکر العاملی، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت صور، رفعت شناعه عضو شورای انقلابی جنش فتح، شیخ محمد صالح الموعد سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان و نمایندگان گروه های لبنانی و فلسطینی در این همایش حضور داشتند.

سید عبداللطیف فضل الله در ابتدای این مراسم گفت: ما در برابر جنگ یهودی سازی قدس قرار داریم که جنگی با هدف دور کردنمان از کرامت به شمار می آید.

وی افزود: وفاداری به قدس با رسیدن به سطح و اندازه این مساله یعنی وحدت امکان پذیر است. قدس ما را متحد می سازد تا همه عنوان ها و پروژه ها در یک قالب یعنی جنبش ملی فلسطین قرار گیرد.

شیخ علی یاسین نیز تصریح کرد: قدس امروزه از سوی رژیم صهیونیستی و با حمایت شیطان بزرگ و وعده های ترامپ دیوانه مورد تعرض قرار می گیرد.

این روحانی لبنانی ادامه داد: تصمیم آمریکا علیه قدس کاملا به نفع این شهر شد چرا که قدس در حال فراموشی میان اعراب و مسلمانان بود. تحقق وعده خداوند به فضل مدافعان از قدس و فلسطین و مجاهدان سراسر جهان نزدیک است.

شیخ سعید قاسم رییس شورای اسلامی فلسطین هم به سخنرانی پرداخت و تأکید کرد: شهر صور لبنان شهدای فراوانی تقدیم کرد تا خون آنان با تاریخ فلسطین درهم آمیخته شود.

وی خاطرنشان ساخت: تاریخ شهادت می دهد که هیچگاه از حق خود در فلسطین کوتاه نیامده و همچنان مقاوم و مجاهد باقی خواهیم ماند تا به پیروزی دست یابیم./980/ب902/د

نظر شما