شناسهٔ خبر: 23623605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله مدرسی یزدی:

برخی به جای طرح حواشی به نقدهای دلسوزانه رهبر انقلاب عمل کنند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اگر ما گوش شنوايي براي نقد داشتيم، آيا ناقدي خبيرتر، دلسوزتر و عالم‌تر از مقام معظم رهبري داريم و چقدر نصيحت‌ها و نقدهاي دلسوزانه، مشفقانه و عالمانه ايشان در رفتار ما تأثير داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت‌الله مدرسي يزدي در درس خارج فقه خود با اشاره به مستندات متعدد قرآني و روايتي در غيرقابل نقد بودن معصوم گفت: اگر كسي يك مقدار تعهد داشته و يا مقداري به مسائل اجتماعي توجه داشته باشد مطلب واضح ديني و مورد قبول عامه است - چه رسد به اهل فن و متخصصين، چه رسد به اينكه آن را معكوس جلوه دهد و در اين زمينه بايد به مثل اين افراد نصيحت كرد كه هر چه ديگران به دهنتان مي‌گذارند تكرار نكنيد و هر چه در گوشتان مي‌خوانند باور نكنيد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان با انتقاد از افرادي كه نقد معصومين را جايز مي‌دانند افزود: چرا نقدي كه بايد براي مصالح مردم باشد و در مقابل بيگانگان بكار رود، نابجا به كار مي‌رود و آيا بهتر نيست بجاي نقد حكومت زمان معصوم(ع) و تجويز نقد پيغمبر (ص)، به صورت جدي مجوز نقد لائيك‌ها و سكولارها را بدهيم و در همين زمينه افكاري را كه از ماوراي مرزها القا مي‌شود نقد كنيم.
آيت‌الله مدرسي يزدي نقد صوري و نمايشي را رد و بر اثرگذاري نقد بر اعمال و گفتار و تصميم گيري‌ها تأكيد كرد و گفت: اگر ما گوش شنوايي براي نقد داشتيم، آيا ناقدي خبيرتر، دلسوزتر و عالم‌تر از مقام معظم رهبري داريم و چقدر نصيحت‌ها و نقدهاي دلسوزانه، مشفقانه و عالمانه ايشان در رفتار ما تأثير داشته است.
وي در ادامه افزود: اگر نقدهاي دلسوزانه مقام معظم رهبري تأثير داشت، پس چرا بايد ايشان در بيانات اخير بفرمايند پيش از اينكه علني تذكر بدهم، تذكرات و اوقات تلخي‌ها در مجالس، خصوصي بوده است.
عضو فقهاي شوراي نگهبان ‏در پايان با بيان اينكه مقام معظم رهبري واقعاً استوانه حلم، تحمل و صبر است، افزود: چرا بايد ايشان تذكري را كه همراه با اوقات تلخي باشد بدهند، پس يعني به آن تذكرات ، ترتيب اثر داده نشده است./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

نظر شما