شناسهٔ خبر: 23623548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندارهمدان: از ظرفیت های ایرنا برای رویداد 2018 بیشتر استفاده شود

محمدناصر نیکبخت عصر چهارشنبه در شورای سیاستگذاری رویداد همدان 2018 افزود: انتصاب سید ضیاء هاشمی به عنوان مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فرصتی است که

صاحب‌خبر - محمدناصر نیکبخت عصر چهارشنبه در شورای سیاستگذاری رویداد همدان 2018 افزود: انتصاب سید ضیاء هاشمی به عنوان مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فرصتی است که از ظرفیت های رسانه ای این سازمان بیشتر بهره برد.
وی ادامه داد: از ظرفیت همه رسانه ها برای معرفی استان استفاده شود و از ظرفیت ایرنا با توجه به علاقه مدیرعامل جدید آن آقای دکتر هاشمی برای کمک به استان باید به خوبی استفاده شود.
وی رسانه ها را قطب مهم و اثر گذار در رشد و توسعه استان ذکر کرد و افزود: خبرنگاران و رسانه های استان در حال حاضر به این 2 رویداد نگاه انتفاع ندارند اما باید رسانه ها را کمک کرد.
نیکبخت ابا انتقاد از اینکه رسانه ها نباید نسبت به تخریب مدیران اقدام کنند و هدف رسانه ها باید کمک و همیاری در جهت پیشرفت باشد افزود: ما می توانیم در جلسات رسانه ها را دعوت نکنیم و تصمیم ها را از طریق روابط عمومی اعلام کنیم اما به خاطر احترامی که برای قلم ، رسانه ها و خبرنگاران قائل هستیم ، از آنها دعوت می کنیم.
وی ادامه داد: در جلسات از همه مدیران انتقاد می شود اما رسانه ها نباید این موضوع ها را تیتر اخبار خود کنند چرا که انتقاد سازنده ضرورت کار است اما تخریب کمکی به پیشبرد امور نمی کند.
نیکبخت بیان کرد: اگر تاکیدی بر تلاش بیشتری است دلیل بر نادیده گرفتن کارها نیست بلکه این کار بسیار بزرگی است و باید تلاش ها مضاعف شود.
وی ادامه داد: رسانه های همدان بر میراث فرهنگی ، تاریخ و گردشگری حساس هستند و در ارتباط با هر چه که شان همدان باشد، از جان و دل مایه می گذارند.
وی تاکید کرد: رسانه ها اگر نقطه ضعفی می بینند اول بگویند بعد بنویسند اگر هم می نویسند تخریبی ننویسند، مردم تخریب را بها نمی دهند و بهتر است مدیران دلگرم باشند و کار را آبرومندانه انجام دهند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه برای رویداد تبریز2018 به پیشنهاد دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس یکصد میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است افزود: برای استان همدان اعتباری درنظر گرفته نشده است که در این راستا مکاتباتی برای تخصیص بودجه و تسریع در این بخش انجام شد.
نیکبخت با تاکید بر اینکه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هرچه سریعتر این موضوع را پیگیری کند افزود: همدان میزبان دو رویداد بزرگ بین المللی گردشگری است و باید اعتبار مناسبی برای اجرای آن تخصیص یابد.
وی ادامه داد: این دو رویداد بزرگ باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود و شهرداری در جهت زیبا شدن و بهسازی اقدام کند تا همدان در خور برگزاری این مناسبات بزرگ بین المللی باشد.
وی با بیان اینکه زمان کمی تا برگزاری رویداد بین المللی همدان 2018 باقیمانده است گفت: چرا تاکنون تبلیغات شروع نشده و هنوز تبلیغی به چشم نمی خورد ، تبلیغات این رویداد بزرگ باید داخل و خارج از استان انجام شوند و همه باید بدانند که همدان میزبان رویداد اجلاس گردشگری است.

** استفاده از رویداد های بزرگ برای معرفی استان همدان
استاندار همدان همچنین با بیان اینکه همدان آمادگی میزبانی مناسبات بزرگ بین المللی را دارد افزود: از کنار هیچ رویدادی برای معرفی استان همدان به راحتی عبور نکنید و شهرداری میزبانی همایش شهرداران آسیایی را هم برای 2019 بپذیرد.
نیکبخت گفت: بیش از تبلیغات داخل استان، تبلیغات بیرونی لازم داریم، باید یک جاذبه و انگیزه برای گردشگر داخل و خارجی در استان ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه همدان ظرفیت های زیادی برای گردشگری دارد و همه گردشگران باید با ظرفیت ها آشنا شوند افزود: گردشگرانی که از سرتاسر دنیا به تهران سفر می کنند به طور یقین از برج میلاد بازدید دارند این در حالی است که بیشتر شهرها در برج میلاد نماد شهر خود را به نمایش گذاشته اند اما جای همدان در این مکان خالی است.
وی تاکید کرد: شهرداری همدان در برج میلاد تهران که گردشگران بسیاری دارد، همدان را تبلیغ و معرفی کند و نماد همدان را به نمایش بگذارد.

** اجلاس بزرگ گردشگری فرصتی برای جذب سرمایه گذار
استاندار همدان با بیان اینکه همدان میزبانی 2 اجلاس بزرگ گردشگری را برعهده گرفت افزود: اگر این دو اجلاس برگزار شود و حداقل یک یا دو کشور آمادگی برای سرمایه گذاری در همدان نداشته باشند، موفق عمل نکرده ایم.
نیکبخت افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی در این اجلاس ها بسیار مهم است و باید از مشاورین اقتصادی و گردشگری برای برای جذب سرمایه گذاری ها استفاده کرد تا برنامه های خوبی تدوین شود.
وی در ادامه با انتقاد از تخریب سه ساختمان قدیمی در محله کبابیان همدان تصریح کرد: در جلسه خاصی این موضوع را پیگیری می کنم، اما شهردار منطقه یک باید قبل از اقدام به تخریب این ساختمان ها نامه های مربوطه را ارسال می کرد.
استاندار همدان اضافه کرد: هنوز در خصوص علت تخریب این ساختمان ها توجیه نشده ام و شهردار همدان باید نسبت به تغییر شهردار منطقه یک اقدام کند.
نیکبخت ادامه داد: علت تخریب ساختمان را تهدید ریزش و بروز خسارات مالی و جانی عنوان کرده اند اما اگر خطری مردم را تهدید می کرد شهرداری باید اعلام می کرد تا تصمیم گیری می شد ، شهردار منطقه در این زمینه اشتباه عمل کرده است.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در سال 2018 میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام

نظر شما