شناسهٔ خبر: 23623309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اجرای طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور

صاحب‌خبر -

 
  مدیر آموزش ستاد اقامه نماز گفت: براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این ستاد امسال طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور اجرا می‌شود.
بهروز شکوری در حاشیه کارگاه آموزشی سلامت معنوی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این طرح بیش از 15 هزار پرستار، بهیار و مدیران پرستاری شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: در طرح سلامت معنوی کارکنان بیمارستان‌ها با احکام نماز و سایر فرایض دینی ویژه بیماران بستری آشنا می‌شوند.
شکوری ادامه داد: سلامت معنوی از جمله طرح‌های موفقی است که در برنامه‌های آموزشی ستاد اقامه نماز کشور پیش‌بینی شده است.
وی گفت: طرح سلامت معنوی از سال 1394 در 60 بیمارستان کشور آغاز و زمینه آموزش برای 10 هزار پرستار فراهم شد.
وی یادآور شد: همچنین در سال 1395 طرح سلامت معنوی در 100 بیمارستان برای 12هزار پرستار اجرا شد.مدیر آموزش ستاد اقامه نماز بیان کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند به دلیل بیماری نباید نماز را بجا آورند این درحالی است که خداوند بر اجرای این فریضه در تمام شرایط تاکید دارد.
شکوری ادامه داد: در این ارتباط تلاش می‌شود با اجرای طرح سلامت معنوی آموزش‌های لازم به پرستاران و بهیاران در زمینه ادای این فریضه الهی ارائه شود.
وی با‌ اشاره به استقبال پرستاران از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها گفت: تلاش می‌شود طرح سلامت معنوی در همه بیمارستان‌های کشور اجرا شود.
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز افزود: امسال تنها در تهران یکهزار و 500 پرستار در 16 بیمارستان زیرپوشش طرح سلامت معنوی قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: دراجرای طرح سلامت معنوی تجهیزات مناسب شامل قبله نما، مهرنماز، سجاده، وضوساز آماده براساس تقاضا با کمترین قیمت تهیه می‌شود.مبدع طرح سلامت معنوی در کشور گفت: تلاش می‌شود در قالب این طرح احکام نماز خاص بیماران در بیمارستان‌ها به پرستاران و بهیاران آموزش داده شود.
اصغر قربانی افزود: دومین هدف از اجرای طرح سلامت معنوی تجهیز فضای بیمارستان‌ها به نحوی است که بیماران بدون دغدغه و براحتی امکان ادای فریضه نماز را داشته باشند.

نظر شما