شناسهٔ خبر: 23623225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون اول قوه قضائیه در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی:

نظام اسلامی وظیفه دارد زمینه را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند

صاحب‌خبر -




معاون اول قوه قضائیه گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشد کاملاً غلط است.
به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشد کاملاً غلط است. اینکه کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد به یک معنا غلط است چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد که بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند و موانع سر راه رسیدن به سعادت که همان بهشت است را بردارد.
محسنی اژه‌ای افزود: اگر این موانع با گفتن، تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نمی‌شود، لازم است که با اقدامات سخت‌تری برداشته شود.
وی تصریح کرد: امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه ناامنی ایجاد کند،‌ سر گردنه مردم را بگیرد، شهر و روستا و محیط کسب و کار را ناامن کند و در صورتی که این ناامنی با ترس و وحشت مردم توأم باشد و افراد همراه با سلاح سرد و گرم قدرت‌نمایی کنند، مجازات سختگیرانه‌ای در پیش دارد.
سخنگوی دستگاه قضا با‌اشاره به مجازات سخت این افراد بر مبنای دین، گفت: این اهمیت نظم و امنیت در جامعه است.
اژه‌ای اظهارداشت: ‌این نظام اسلامی که مبتنی بر لا‌اله‌الی‌الله است هم جذب دارد و هم دفع، هم سلب دارد و هم ایجاب، هم شمشیر و هم کتاب. همه باید در مقابل ظلم و ظالم بایستند اگر قابل اصلاح نباشد باید مجازات شود و در مقابل باید در برابر مظلوم خضوع، خشوع، مهربانی و رأفت داشت.
وی گفت:‌ در بینش توحیدی ناب، همه اسلام، اسلام به هم پیوسته است؛ اقتصاد، فرهنگ، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌اش اسلامی است؛ نمی‌شود انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی داشت اما فرهنگ و یا اقتصادش غیراسلامی باشد. معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه صدها بار خدا را شاکریم که از چنین نیروی انتظامی برخوردار هستیم که متدین،‌ مخلص و جهادگر است، به نقش و اهمیت امنیت و نظم در دین اسلام پرداخت و افزود:‌ دین برای برقرارکنندگان امنیت ارزش قائل است و جایگاه رفیعی عنوان کرده و برای کسانی که راه امنیتی، آرامش و نظم جامعه را بر هم زنند مجازات بزرگی در نظر گرفته است.
اژه‌ای تاکید کرد:‌ باید قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دولت در تراز جمهوری اسلامی باشند.
خویشتن‌داری پلیس در اغتشاشات اخیر
فرمانده نیروی انتظامی نیز در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی با‌اشاره به اغتشاشات اخیرگفت: در اغتشاشات به همکاران خود گفتم خویشتن‌داری کرده و از افراد کادر و آموزش دیده استفاده کنید، سلاح جنگی به کار نبرید و هرکسی را که تخریب کرد در صحنه با‌اشراف اطلاعاتی دستگیر کنید.
سردار حسین‌اشتری افزود: در اغتشاشات اخیر اقتدار پلیس کامل بود، فرماندهان ما واقعاً خوب کار انجام دادند و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود که در روز یکشنبه توفیق شرفیابی به محضر ایشان را داشتم چندین بار از پلیس تشکر کردند.
اشتری در ادامه سخنان خود گام‌های رسیدن به تمدن اسلامی را برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی گام‌های رسیدن به تمدن اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ما در مرحله دولت اسلامی هستیم، اظهارداشت: خصوصیات دولت، جامعه و محیط فراملی در افق تمدن نوین اسلامی باید دولتی اسلامی، انقلابی، عدالت محور، پرچمدار علم‌ معناگرایی و جامعه‌ای متدین باشد.
فرمانده ناجا درخصوص اتفاقات اخیر گفت: در اتفاقات اخیر اغتشاشات و توطئه‌ای که بود و فتنه‌ای که انجام شد، نیروی انتظامی برگرفته از تدابیر رهبری، اقتداری توام با مهربانی و رأفت داشت.
در حال بررسی پروژه کشته‌سازی دشمن
در اغتشاشات اخیر هستیم
سردار‌اشتری همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران درخصوص اغتشاشات اخیر گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی در ناآرامی‌های اخیر شهید نداشته و فقط تعداد زیادی از همکاران بنده مصدوم و مجروح شده‌اند.
وی در مورد اینکه تعدادی کشته گزارش شده است، تصریح کرد: این ماجرا مشکوک و مبهم است و در حال بررسی این موضوع هستیم، معتقدیم دشمن پروژه کشته‌سازی را انجام داده و اگر کشته‌ای نیز بوده بیرون از صحنه درگیری بوده است.
فرمانده ناجا درخصوص عملکرد پلیس در ناآرامی‌ها تأکید کرد: مأموران پلیس بدون استفاده از سلاح و با خویشتن‌داری در ناآرامی‌های اخیر حضور یافتند.
اشتری با بیان اینکه تمام دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در همان روزهای ابتدایی تحویل دستگاه قضایی شدند، اظهارداشت: همان روز اول پالایش در این خصوص انجام شد اما تعدادی که بررسی نکرده بودیم، گفتیم چند روز به کلانتری بیایند و بروند تا بتوانیم پالایش لازم را انجام دهیم.
وی در مورد خودکشی یک نفر در کلانتری گفت: این مورد نیز در حال پیگیری است.

برچسب‌ها:

نظر شما