شناسهٔ خبر: 23623089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش و جوانان: خوزستان از ظرفیت بالایی در تیراندازی برخوردار است

اهواز - ایرنا - معاون فرهنگی پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی در تیراندازی بهره مند است که در صورت حمایت مسئولان می توان شاهد درخشش تیراندازان این استان در سطح کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سایت تیراندازی خوزستان درمجموعه ورزشی قدس اهواز اظهار کرد: هرگام که برای ورزش برداشته شود یک قدم به سلامت جامعه نزدیک تر می شویم لذا باید تا حد امکان زیرساخت های ورزشی خود را توسعه دهیم.
وی گفت: در صورت آموزش صحیح تیراندازان خوزستان به طور قطع می توان شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران این استان در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک توکیو ژاپن باشیم.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه تیراندازی از جمله رشته های سفارش شده پیامبر اکرم(ص) است امیدواریم با همکاری یکدیگر زمینه لازم برای گسترش این رشته در بین جوانان مستعد خوزستان فراهم شود تا علاوه بر ورزش کردن، اوقات فراغت خود را سپری کنند.
رییس هیات تیراندازی خوزستان نیز گفت: در چهار سال گذشته با تعاملاتی که با دستگاه های دولتی و خصوصی و ارگان های نظامی انجام دادیم بیش از 600 مسابقه همگانی در سطح خوزستان برگزار شد که از نگاه فدراسیون رکورد خوبی بر جای گذاشتیم.
سالار محمد نیا با بیان اینکه هم اکنون خوزستان جزو پنج هیات برتر کشور است افزود: در بخش آموزشی برنامه های مختلفی همچون برگزاری بیش از 40 کارگاه آموزشی را داشتیم که در سطح کشور بی نظیر بود همچنین در بعد قهرمانی، تیم ملی حفاری در بخش تفنگ و تپانچه به مقام قهرمانی دست یافت.
وی در ادامه به احداث مجموعه تفریحی و گردشگری هیات تیراندازی خوزستان به مساحت 60 هکتار در کولی آباد اهواز اشاره کرد و گفت: این مجموعه ورزشی علاوه بر فعالیت در زمینه قهرمانی و آماتوری، محل تفریحی و اقامتی مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه گام نخست این پروژه با 130 میلیارد ریال از محل بودجه استانی در ابتدای سال آینده آغاز و در مدت 6 ماه به بهره برداری خواهد رسید افزود: در گام نخست این مجموعه، سه میدان اهداف پروازی بین المللی لحاظ شده است و در ادامه 20 مکان تفریحی و گردشگری در این مجموعه احداث می شود.
وی گفت:با توجه به گران بودن تجهیزات این رشته ورزشی، با کمک استاندار خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 20 اسلحه خریداری شد و در آینده بنا داریم رشته اهداف پروازی تراپ را در خوزستان گسترش دهیم.
سایت آموزشی تیراندازی خوزستان به مساحت 600 مترمربع و گنجایش 100 تیرانداز پس از 18 ماه با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با حضور معاون فرهنگی، آموزشی وزارت ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.
9879/ 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*

نظر شما