شناسهٔ خبر: 23622796 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناکامی ۸ساله سایپا مقابل تراکتورسازی

R7887/P1377/S6,47/CT7

تیم‌های تراکتورسازی و سایپا در حالی به مصاف هم می‌روند که سایپا در ۱۵دیدار اخیر لیگ برتر مقابل تراکتورسازی به پیروزی نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و سایپا در چارچوب دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال از ساعت 14:30 فردا، در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم می‌روند.

تراکتورسازی در حالی به مصاف سایپا می‌رود که در 19 دیدار گذشته خود 5 برد، 6 تساوی و 8 شکست تجربه کرده است. این تیم در حال حاضر با 21 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفته و در صورتی که 3 امتیاز دیدار فردا را کسب کرده و پدیده نیز مقابل حریف خود شکست بخورد، می‌تواند به رده دهم جدول صعود کند.

در صورتی که تراکتورسازی نتواند سایپا را شکست دهد و سپاهان مقابل حریف خود به برتری برسد، این تیم جایگاه سرخ‌پوشان را در جدول رده‌بندی خواهد گرفت و تراکتورسازی نیز با یک پله سقوط در رده دوازدهم جدول قرار می‌گیرد.

در آن سوی میدان سایپا با 7 پیروزی 7 تساوی و 5 شکست در 19 دیدار گذشته به مصاف تراکتورسازی آمده است. این تیم در صورتی که بتواند 3 امتیاز دیدار با تراکتورسازی را کسب کند 31امتیازی می‌شود و در صورت شکست تیم‌های پیکان، استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان مقابل حریفانشان می‌تواند به رده چهارم جدول صعود کند.

در صورتی که سایپا مقابل تراکتورسازی شکست بخورد و صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد مقابل حریفان خود به برتری برسند، سایپا به رده نهم جدول سقوط می‌کند.

عملکرد تراکتورسازی و سایپا در 5 بازی اخیر

تیم فوتبال تراکتورسازی در 5 بازی اخیر خود یک برد، 2 تساوی و 2 شکست تجربه کرده است تا با کسب 5 امتیاز از 15 امتیاز ممکن، عملکرد ضعیفی از خود نشان دهد. سایپا نیز در 5 بازی اخیر خود 2 برد، 2 تساوی و یک شکست تجربه کرده است تا با کسب 8 امتیاز از 15 امتیاز ممکن عملکرد بهتری نسبت به تراکتورسازی داشته باشد.

عملکرد تراکتورسازی در بازی‌های خانگی

تیم فوتبال تراکتورسازی تاکنون 10 بار در ورزشگاه خانگی خود به مصاف حریفان رفته است. سرخ‌پوشان در این 10 بازی، 3 برد، 5 تساوی و 2 شکست تجربه کرده‌اند. تراکتوری‌ها در این 10 دیدار 12 گل زده و 9 گل خورده در کارنامه دارند. این تیم با کسب 14 امتیاز از 30 امتیاز ممکن، در رده یازدهم جدول بازی‌های خانگی قرار دارد. تراکتورسازی در 3 بازی اخیر خانگی خود 2 تساوی و یک پیروزی کسب کرده است.

عملکرد سایپا در بازی‌های خارج از خانه

تیم فوتبال سایپا در دیدارهایی که تاکنون به‌عنوان تیم مهمان پا به میدان گذاشته 2 برد، 4 تساوی و یک شکست را تجربه کرده است. شاگردان علی دایی در این دیدارها 8 گل وارد دروازه حریفان، و 14 گل نیز دریافت کرده‌اند. نارنجی‌پوشان با کسب 10 امتیاز از این بازی‌ها در رده دهم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار دارند. این تیم در 3 بازی اخیر خارج از خانه خود 2 شکست و یک تساوی تجربه کرده است.

دیدارهای متقابل تراکتورسازی و سایپا

تراکتورسازی و سایپا تاکنون 2 بار در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که هر 2 دیدار با برتری سرخ‌پوشان همراه بوده است. سایپا و تراکتورسازی 2 بازی نیز قبل از سقوط تراکتورسازی به لیگ دسته یک برگزار کردند که 2 تیم در تبریز به تساوی بدون گل رضایت دادند ولی در کرج این سایپا بود که توانست با 2 گل تراکتورسازی را شکست دهد.

پس از بازگشت تراکتورسازی به لیگ برتر، این 2 تیم 17 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم تراکتورسازی 7 و سهم سایپا 2 پیروزی بوده است. هشت دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. تراکتورسازی در این 17 بازی 21 بار دروازه سایپا را باز کرده و 14 گل نیز از این تیم دریافت کرده است.

دیدار این 2 تیم در مرحله رفت لیگ هفدهم نیز به‌میزبانی سایپا برگزار شد که محمدرضا آزادی در دقیقه 74 و مهدی کیانی در دقیقه 91 برای تراکتورسازی گلزنی کردند تا این دیدار با برتری دو ــ صفر تیم مهمان به پایان برسد.

نکته قابل توجه در رابطه با دیدارهای این دو تیم شکست‌ناپذیری تراکتورسازی در 15 بازی اخیر مقابل سایپا است. سرخ‌پوشان پس از صعود به لیگ برتر در هر 2 بازی رفت و برگشت لیگ نهم مقابل سایپا شکست خوردند اما بعد از آن دیدارها هرگز مقابل سایپا شکست نخورده‌اند.

نکات دیدار تراکتورسازی و سایپا

سایپا بعد از چند هفته که روند ثابتی داشته در هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته و در این بازی به‌دنبال جبران نتایج خود در هفته‌های اخیر است. در آن سوی میدان تراکتورسازی هفته‌هایی پرنوسان را پشت سر گذاشته و در هفته‌های اخیر به روند ثابتی دست پیدا کرده اما این تیم در رده‌های میانی و نیمه دوم جدول قرار گرفته که این موضوع خوشایند هواداران و اعضای این باشگاه نیست و آن‌ها نیز در دیدار فردا تلاش می‌کنند تا با کسب 3 امتیاز خانگی تا حدودی از بحران خارج شوند.

از نکات قابل توجه دیدار فردا می‌توان به عدم حضور سرمربی تراکتورسازی روی نیمکت این تیم اشاره کرد. با توجه به قطع همکاری سرخ‌پوشان با یحیی گل‌محمدی و عدم تعیین تکلیف سرمربی جدید سرخ‌پوشان، مجتبی حسینی که دستیار یحیی گل‌محمدی در کادر فنی تراکتورسازی بود مسئولیت فنی این دیدار را به‌عهده خواهد داشت.

تراکتورسازی برای این دیدار بازیکن محروم ندارد اما امید عالیشاه به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند در این بازی به میدان برود. همچنین فاخر تهامی دیگر مصدوم تیم فوتبال تراکتورسازی است که حضور یا عدم حضور او در این دیدار هنوز قطعی نشده و کادر پزشکی به‌دنبال رساندن این بازیکن برای دیدار فردا هستند.

از سوی دیگر بازیکنان جدید تراکتورسازی نیز می‌توانند در این دیدار به میدان بروند و باید دید مجتبی حسینی، مربی تراکتورسازی کدام بازیکنان را به زمین خواهد فرستاد.

تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات 8 بازیکن جذب کرده و درصدد جذب بازیکنانی به‌عنوان سهمیه آزاد است که در این رابطه مهرداد طهماسبی دروازه‌بان باتجربه و سابق تراکتورسازی در تمرینات این تیم حضور پیدا کرده است. اما در آن سوی میدان سایپا در نقل و انتقالات کم‌فروغ ظاهر شده است.

نارنجی‌پوشان در نقل و انتقالات محمد عباس‌زاده را به‌عنوان بهترین گلزن‌شان از دست داده و آلویس نانگ را به‌عنوان جایگزین این بازیکن جذب کرده‌اند. عباس‌زاده 6 گل برای سایپا به ثمر رسانده بود. آرمان رمضانی و مهرداد کفشگری نیز دیگر بازیکنان ورودی سایپا در نقل و انتقالات زمستانی هستند. علی آستانی و دانیال ماهینی نیز 2 بازیکن دیگری هستند که علاوه بر عباس‌زاده از جمع شاگردان دایی جدا شده‌اند.

در حال حاضر محمد ایرانپوریان با 5 گل زده بهترین گلزن تراکتورسازی تا به اینجای فصل است، مهدی ترابی و آلویس نانگ نیز با 4 گل زده بهترین گلزنان سایپا لقب گرفته‌اند.

طبق اعلام کمیته بلیت‌فروشی باشگاه تراکتورسازی، بلیت‌های این دیدار از ساعت 12: 30 در محل ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به‌فروش می‌رسد.

به گزارش تسنیم، دیدار تیم‌های تراکتورسازی و سایپا در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال از ساعت 14:30 فردا با قضاوت حمید حاج‌ملک در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/*

نظر شما