شناسهٔ خبر: 23622072 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مادر جان باخته نفتکش سانچی: فرزندم برای شهادت تربیت شده بود

بروجرد - ایرنا - مادر محمد پیریایی جان باخته نفتکش سانچی گفت: محمد متواضع، صبور و مهربان بود و برای شهادت در راه اعتلای وطن و سربلندی ملت ایران تربیت شده بود.

صاحب‌خبر -

فاطمه شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمی توانم باور کنم 32 تن از فرزندان این مرز و بوم در دریای چین در میان آتش جان داده اند لذا همیشه منتظر ورود محمد خندان خودم می مانم.
شجاعی ضمن تقدیر ازهمدلی و همدردی مردم بروجرد و حمایت های دولت اظهار کرد: مسئولان برای کاهش عمق این فاجعه تلاش خود را کردند.

** خواهر جان باخته سانچی: مادرم برای محمد آرزوها داشت
خواهر جان باخته حادثه نفتکش سانچی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سانچی، آروزهای مادرم برای برگزاری جشن فارغ التحصیلی و دامادی محمد را به دل دریا برد.
مریم پیریایی افزود: امروز شاهد سوختن و پر پر شدن جگر مادری هستیم که فرزند خود را در نبود پدر با مشقت و سختی فراوان بزرگ کرد و امروزاین مادر پیر و دل شکسته توان آن را ندارد که تا دریا برود و شاخه گلی برای محمد به دریا هدیه کند.
وی در میان بغض های گلویش اظهار کرد: محمد از کودکی متواضع بود، هرگز با رفتار و سخنان خود کسی را نرنجاند و از وقتی خود را شناخت تلاش کرد روی پای خود بایستد.
خواهر جان باخته نفتکش سانچی گفت: او از دوران کودکی اهل نماز و تقوا، رعایت حلال و حرام بود و با داشتن هوش و استعداد بالا علاقه عجیبی به درس خواندن داشت.
وی افزود: محمد همیشه می گفت 'دریا خیلی مهربان است و مانند جاده ها نیست که قربانی بگیرد'.
پیریایی گفت: امروز تنها آرزوی خانواده های جان باختگان سانچی و مادرم این است که سرنشینان آن سالم از دریا بازگردند چراکه نمی توانیم باور کنیم عزیزانمان از دست رفته باشند.
وی ادامه داد: مسئولان و دولتمردان همه تلاش خود را برای نجات سرنشینان سانچی کردند و ملت نیز در غم از دست دادن این عزیزان سنگ تمام گذاشتند.
نفتکش سانچی 25 آذر 1396 خورشیدی بندر عسلویه را به مقصد کره جنوبی ترک کرد؛ این تانکرعصر 16 دی 1396 در حالی که حامل بیش از 130 هزار تن مواد سوختی و میعانات گازی با درجه اشتعال بالا بود، در نزدیکی سواحل چین بر اثر برخورد با کشتی باربری کریستال، آتش گرفت که 32 خدمه آن جان باختند و فقط پیکر بی جان سه تن از آنها پیدا شد.
سه تن از جان باختگان حادثه نفتکش سانچی اهل استان لرستان بودند که محمد پیرایی اهل بروجرد مهندس موتور این نفتکش بود.
6052/7273/3022
خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما