شناسهٔ خبر: 23621785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صالحی امیری به رشد ورزش کمک زیادی خواهد کرد؛

طباطبایی: کمیته فنی در خصوص کادرفنی تیم ملی بسکتبال تصمیم می گیرد

تهران- ایرنا- «رامین طباطبایی» رییس فدراسیون بسکتبال، گفت: کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در خصوص انتخاب کادرفنی تیم ملی تصمیم گیری خواهد کرد، اما قطعا کادرفنی این تیم ایرانی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

طباطبایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص برنامه های خود برای فدراسیون بسکتبال، گفت: تبیین ساختار تشکیلات فدراسیون از اولویت های ما برای فدراسیون بسکتبال است و قصد داریم تشکیلات فدراسیون را با ساختار فیبا هماهنگ کنیم. باید در این راستا وظایف کمیته های فدراسیون بسکتبال به صورت دقیق مشخص شود.
وی افزود: هدف ما در کمیته های فدراسیون بسکتبال استفاده از افراد متخصص است و همچنین از مربیانی که تجربه مدیریت دارند هم در راس کمیته ها بهره خواهیم برد.
رییس فدراسیون بسکتبال، گفت: قطعا برنامه ریزی دقیقی برای تیم ملی بسکتبال و همچنین تیم های پایه خواهیم داشت که این اتفاق بزودی و پس از تشکیل کمیته فنی رقم خواهم خورد.

*** سرمربی تیم ملی بسکتبال ایرانی خواهد بود
وی در خصوص وضعیت کادرفنی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان، تصریح کرد: در رابطه با وضعیت کادرفنی تیم ملی کمیته فنی تصمیم گیری خواهد کرد، اما تا آن زمان قطعا نشستی با کادرفنی فعلی خواهیم داشت و سعی می کنیم خواسته های آنها را برآورده سازیم.
طباطبایی در رابطه با استفاده از کادرفنی ایرانی یا خارجی در راس تیم ملی بسکتبال، اظهار کرد: بازی های تیم ملی سوم اسفند ماه برگزار می شود و فرصتی برای انتخاب سرمربی خارجی نداریم و قطعا از کادرفنی ایرانی بهره خواهیم برد.

*** صمد افتخارات زیادی برای بسکتبال ایران بدست آورده است
وی در خصوص وضعیت «صمد نیک خواه بهرامی» و سایر بازیکنانی که از سوی فدراسیون قبل از تیم ملی بسکتبال کنار گذاشته شدند، گفت: در دنیا بهترین ها بازی می کنند و سن در زمانی که بازیکن در اوج آمادگی قرار دارد، اهمیتی ندارد.
طباطبایی افزود: صمد نیک خواه بهرامی همیشه یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال ایران بوده و به عنوان کاپیتان تیم ملی افتخارات زیادی را بدست آورده است.
وی ادامه داد: بازگشت صمد و سایر نفرات در اختیار کمیته فنی و کادری که از سوی این کمیته انتخاب می شود، خواهد بود. البته نام صمد نیک خواه بهرامی در لیست 24 نفره تیم ملی قرار دارد و مشکلی برای اضافه شدن این بازیکن وجود ندارد.

*** کمیته فنی بسکتبال به زودی تشکیل می شود
رییس فدراسیون بسکتبال در خصوص زمان تشکیل کمیته فنی، گفت: در اولین فرصت کمیته فنی فدراسیون بسکتبال تشکیل جلسه خواهد داد.
وی در خصوص بیرون ماندن تعداد زیادی از خانواده بسکتبال از این رشته، اظهار کرد: درهای فدراسیون بسکتبال روی همه باز است و دوست داریم از همه متخصصان استفاده کنیم و هر کسی بتواند کمک به رشد فدراسیون کمک کند، ما از او استقبال خواهیم کرد.

*** برنامه خاصی برای استفاده از دانشگاهیان داریم
طباطبایی در رابطه با استفاده از افراد دانشگاهی در فدراسیون بسکتبال، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد در بحث آموزش از بهترین های دانشگاهی استفاده کنیم تا نظام آموزشی بسکتبال در رابطه با مربیان و داوران تغییر کند و همچنین در بحث استعدادیابی از بهترین فرآیندها بهره خواهیم برد و قطعا از دانشگاهیان استفاده می کنیم.

*** باشگاه های بزرگ باید در لیگ بسکتبال حضور داشته باشند
رییس فدراسیون بسکتبال در خصوص انتقادهای اخیر از کیفیت پایین مسابقات لیگ برتر، گفت: هدف ما این است که بستر برای حضور تیم های خوب در لیگ های بسکتبال فراهم شود و به دنبال این هستیم باشگاه های خوبی که از لیگ کنار رفتند را بازگردانیم.
وی تاکید کرد: همچنین در برنامه بلندمدت ما برای لیگ استفاده از باشگاه های قدرتمند دیده شده تا با حضور این باشگاه های با پتانسیل شاهد نوسان در برگزاری مسابقات لیگ برتر نباشیم و این کار را با ایجاد انگیزه و جذابیت در مسابقات عملی خواهیم کرد.

*** به دنبال احداث سالن بسکتبال در مرکز شهر تهران هستیم
رییس فدراسیون بسکتبال در خصوص کمبود سخت افزار در بسکتبال کشور، گفت: سعی می کنیم یک سالن بسکتبال در مرکز شهر تهران داشته باشیم تا به غیر از ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه استاندارد دیگر نیز به مجموعه های بسکتبال شهر تهران اضافه شود.
وی افزود: همچنین سعی خواهیم کرد در هر استان خانه بسکتبالی را تاسیس کنیم زیرا در غیر این صورت شاهد پیشرفت بسکتبال کشور نخواهیم بود.

*** فعلا تصمیمی برای تغییر دبیر فدراسیون ندارم
طباطبایی در خصوص تغییرات در بدنه فدراسیون، گفت: در حال حاضر دبیرکل فدراسیون بسکتبال با قدرت به کار خود ادامه می دهد و برنامه ای برای تغییر او ندارم و در سایر بخش ها نیز در حال بررسی هستیم و فعلا تغییری نخواهیم داشت.
وی اظهار کرد: از رسانه ها خواهش می کنم اگر مواردی در مورد بسکتبال می بینند که به رشد بسکتبال کمک می کند به صورت پیشنهاد به ما ارایه دهند زیرا جایگاه آنها در رشد بسکتبال بسیار مهم می دانم.
رییس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص بخشیده شدن محرومیت هواداران تیم پتروشیمی ماهشهر، گفت: تنها یک جلسه محرومیت هواداران با دستور من بخشیده شده زیرا لیگ بسکتبال با حضور هواداران جذاب و دیدنی خواهد بود.

*** انتخاب صالحی امیری بسیار هوشمندانه بود
طباطبایی در خصوص انتخاب «سید رضا صالحی امیری» به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک، گفت: حضور صالحی امیری در راس کمیته ملی المپیک بسیار مهم است زیرا او از مدیران توانمند کشور به حساب می آید و نزدیکی او به دولت و وزارت ورزش می تواند اعتبارات بیشتری را به ورزش تزریق کند و به اعتقاد من این انتخاب بسیار هوشمندانه بود.
وی تاکید کرد: توانایی های صالحی امیری بسیار زیاد است و امیدوارم ورزش ما بتواند با کمک به این مدیر از توانایی های او بهره ببرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **9118**1368
خبرنگار: سید جواد بشیری** انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما