شناسهٔ خبر: 23621327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زیرساخت‌های زیادی برای منطقه آزاد و بندر خشک اینچه‌برون نیاز است

R41471/P1377/S6,70/CT11

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری, صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد بندر خشک در کنار منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون, فکر و تشخیص خوبی است, اما زیرساخت‌های زیادی برای این ۲ پروژه نیاز است و باید ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, مرتضی بانک, عصر امروز در بازدید از منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و ایستگاه راه‌آهن شمال شرق 2 اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری باید بتواند ساختار و سازمانی ایجاد کند تا با فعالیت‌های توسعه‌ای, بتوان برنامه‌های توسعه را اجرا کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: این منطقه, جزء نقطه حساس و کلیدی راه ابریشم خواهد بود و برای منطقه گرگان و گلستان موقعیت ویژه‌ای ایجاد می‌کند و طرح توسعه راه آهن, باعث افزایش ظرفیت برای این منطقه خواهد بود.

بانک تصریح کرد: کشور چین طرح‌‌های بلند مدت برای حمل و نقل دارد که در این طرح‌ها حدود 4 طرح استراتژیک و اساسی دارد که یکی از آنها, مسیر راه آهن ترکمنستان به اینچه برون است.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری, صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد: با توسعه راه‌آهن و ایجاد منطقه آزاد تجاری, ارتباطات مهمی با چین و قزاقستان برقرار می شود و توسعه کشور در گروی ارتباط با آسیای میانه است.

وی اظهار کرد: ایجاد بندر خشک در کنار منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون, فکر و تشخیص خوبی است, اما زیرساخت‌های زیادی برای این 2 پروژه نیاز است و باید ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما