شناسهٔ خبر: 23621274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله بطحایی: صحبت از قابل نقد بودن معصومین نشانه معلومات پایین است

R1487/P1011199/S1,10/CT11

عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنان رئیس‌جمهور درباره نقد کردن پیامبر و امام زمان(ع) واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدهاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در حاشیه کنگره جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران نسبت به برخی اظهار نظرها درباره نقد معصومین و پیامبر، گفت: عصمت یعنی یک دژی است که هیچکس نمی‌تواند وارد آن شود.  عصمت معصوم غیر از عدل است یعنی دژ آن، چنان محکم است که کسی قابل ورود به آن نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود، عنوان کرد: چنین اظهاراتی یا حاکی از معلومات پایین است یا شاید برخی ها می‌خواهند بگویند اگر من ایراد دارم نعوذ بالله معصومین نیز ایراد داشته اند.

وی افزود: این سخنان از این سو ایراد می‌شود که برخی‌ها برای اینکه بخواهند خود را تطهیر کنند حاضرند معصومین ما را خراب کنند که این بی انصافی است.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی در صحبت‌هایی گفته بود "همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقداند. ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه یک‌وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می‌شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می‌شد و می‌گفت «أ من الله ام منک؟" حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می‌گفت "من الله" که هیچ امر خداست اما اگر می‌گفت "منّی" طرف مقابل می‌گفت "قبول ندارم" و نقد می‌کرد. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم".

انتهای پیام/

نظر شما