شناسهٔ خبر: 23621213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعطای تسهیلات به شرکت‌های تعاون روستایی

شرکت‌های تعاون روستایی، وام با سود ۶ تا هفت درصد دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما, معاون وزیر تعاون گفت: در اجرای این طرح در نظر است، اهداف دولت و مجلس نسبت به ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10هزار نفر از طریق تشکیل و تقویت تعاونی‌ها، تحقق پیدا کند.
وی افزود:در این طرح، تعاونی جدیدی متناسب با نیازها یا در زمینه فعالیت روستا در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات، آی تی و گردشگری تشکیل و تقویت می شود.
معاون وزارت تعاون گفت: با شناسایی ظرفیت، مزیت، نقاط قوت و استعدادهای روستا، از افراد علاقه مند، با انگیزه و شناخته شده روستا دعوت می شود تا در راستای تشکیل تعاونی، فعالیت کنند.
کلانتری با بیان اینکه در این طرح براساس مصوبه ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گرفته است، تصریح کرد:این طرح با سازماندهی مناسب دستگاه های اجرایی اعم از وزارت تعاون، سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری مسئولیت مدیریت و نظارت بر حسن اجرای این طرح را در کشور بر عهده دارند.
وی گفت: هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفته و آیین نامه مربوط تجزیه و تحلیل شده است و در دولت به تصویب خواهد رسید و ظرف چند روز آتی ابلاغ خواهد شد.
کلانتری اشاره کرد: از ابتدای سال جاری مقدمات شناسایی روستاها و ظرفیت آنها با همکاری سازمان برنامه و بودجه آغاز شد، هم اکنون روستاهای هدف در استان ها شناسایی شد.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون یادآور شد: این طرح در یزد به عنوان استانی موفق در حوزه تعاون و دارای تعاونی های به نام ، می تواند به نحو مطلوبی اجرا شود و نتایج قابل توجهی را در برداشته باشد.
همچنین عضو شورای سیاستگذاری و اتاق فکر طرح «روستا تعاون» تصریح کرد:  بر اساس ماده 27قانون برنامه ششم توسعه برای ارتقای جایگاه روستاها در اقتصاد ملی باید پنج هزار روستا به لحاظ اقتصادی تقویت شود.
کلانتری  ایجاد و توسعه 54خوشه کسب و کار روستایی، ساخت 98 ناحیه صنعتی روستایی و ایجاد حداقل یک میلیون و 900هزار نفر از روستاییان و عشایر به عنوان پیشرو و تسهیل گر را جزو موارد ارتقای جایگاه یک روستا خواند.
همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه طرح روستا تعاون، فرصتی برای رونق بخشی به اقتصاد و پایداری روستاهاست، گفت: برای برنامه ریزی در این زمینه، 22روستا در مرحله نخست به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شد که یک سال آینده این تعداد به 45روستا خواهد رسید.
ریاحی با بیان بحران منابع آبی در روستاها افزود: به همین دلیل بخش کشاورزی و دامپروری در اقتصاد روستا با توجه به مشکل یاد شده دچار مشکل شده است طوریکه از 800روستای استان به 300روستا کاهش یافت و جمعیت آن کمتر از 15درصد جمعیت استان است.

نظر شما