شناسهٔ خبر: 23621150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمیدی:

شوراهای استانداری مرکزی بیش از حد فعال‌اند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه اراک گفت: باید از گستردگی فعالیت‌های شوراهای استانداری جلوگیری شود باید بررسی کرد چه مقدار کارگروه و شورا در استانداری وجود دارد بنده ماهیانه حداقل50 نامه از این شوراها برای حضور در جلسات دریافت می‌کنم، استاندار یا مدیر دستگاه اجرایی مگر چقدر فرصت دارد که در تمام این شوراها شرکت کند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید حمیدی، رئیس دانشگاه اراک، در شورای راهبری توسعه مدیریت استان که امروز، 27 دی ماه در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 30 درصد کار معین دستگاه‌های استان که شامل حدود یک سوم نیروها می‌شود بدون آزمون وارد دستگاه‌ها شده‌اند، گفت: بدون آزمون وارد دستگاه اجرایی شدن یعنی بی‌عدالتی، و یکی از اعتراضات مردم نیز همین موضوع است یعنی افرادی با رابطه وارد چرخه اشتغال می‌شوند.
وی گفت: بر اساس دستور العمل دولت، تاکید ویژه‌ای بر جوان سازی و کادر سازی مدیریتی وجود دارد در حال حاضر یکی از انتقاداتی که به دولت می‌شود بالا بودن میانگین سنی وزرا و مدیران است در صورتیکه در کشورهای توسعه یافته شاهد وزیران 30 ساله هستیم. گواهی سند تخصصی برای مدیران نباید تبدیل به کاری بی‌خاصیت و بی اثر در استان باشد و باید تخصص مدیران لحاظ شود.
حمیدی تصریح کرد: فقط در ایران است که همه دنبال گرفتن مدرک تحصیلی هستند، در بحث گواهی صلاحیت تخصصی باید مدارک تحصیلی که از مراکز معتبر دانشگاهی صادر شده است لحاظ شود و دولت نباید هر مدرکی را بپذیرد.
رئیس دانشگاه اراک ادامه داد: 23 دستگاه اجرایی دارای مرکز علمی کاربردی هستند که در استان مرکزی نیز فعالیت می‌کنند و عمدتاً نیز مدرک کارشناسی به دانشجویان می‌دهند ولی بین فردی که مدرک کارشناسی از دانشگاه دولتی گرفته و فردی که از از دانشگاه علمی کاربردی مدرک گرفته فرق زیادی است.
حمیدی در پایان بیان کرد: باید از گستردگی فعالیت‌های شوراهای استانداری جلوگیری شود باید بررسی کرد چه مقدار کارگروه و شورا در استانداری وجود دارد بنده ماهیانه حداقل50 نامه از این شوراها برای حضور در جلسات دریافت می‌کنم، استاندار یا مدیر دستگاه اجرایی مگر چقدر فرصت دارد که در تمام این شوراها شرکت کند؟ آیا مشکلات کشور را این شورها حل می‌کنند؟

نظر شما