شناسهٔ خبر: 23621105 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح توسعه و نوسازی هواپیماهای کشور در دستور کار قرار دارد

R7887/P1377/S6,47/CT11

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ناوبری هوایی ایران گفت: طرح توسعه و نوسازی هواپیماهای موجود در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از مراغه، رحمت‌الله مه آبادی عصر امروز در آیین برقرار مجددپروازهای فرودگاه سهند، بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه مخابراتی در کل فرودگاه‌های کشور تأکید کرد.

وی افزود: ساماندهی و نوسازی سامانه‌های مخابراتی، ناوبری و کمک ناوبری به عنوان بخش مهمی از توسعه فرودگاهی، در تمامی فرودگاه‌ها برای توسعه صنعت هوایی در کشور در حال تدوین و اجراست.

مه آبادی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر اقدامات و حرکت های بزرگی برای توسعه فرودگاه های کشور انجام شده است افزود: این طرح ها در راستای توسعه خدمات مطلوب به شهروندان بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ناوبری هوایی ایران در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌هایتوسعه‌ای در فرودگاه‌های کشور،اظهار کرد: طرح‌های توسعه سامانه‌های مخابراتی و ناوبری در فرودگاه‌های کشور در نوع خود در سطح دنیا بی نظیر بوده و ضروری است مردم از سیستم هوایی در کشور در سفرهای بین استانی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: براساسآمارهای رسمی موجود هم اکنون70 درصد پذیرش مسافران هوایی از فرودگاه تبریز استفاده کرده‌اند و پیش‌بینیمی‌شود این میزان استفاده مردمی افزایش یابد.

مه آبادی، تصریح کرد: با افتتاح فرودگاه سهند پیش بینیمی‌شود تعداد مسافران جابجا شده درفرودگاه‌های آذربایجان شرقی به 2 میلیون مسافر در سال برسد و در این راستابرنامه‌های مختلفی از سوی شرکت هواپیمایی در این استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با استقبال مردم از سیستم حمل‌ونقل هوایی در کشور طرح توسعه و نوسازی هواپیماهای موجود در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ناوبری هوایی کشور با اشاره به بازنگری ناوبری و ارتقای سطح پروازها، اظهارکرد: فرودگاه سهند به عنوان دومین فرودگاه آذربایجان شرقی پس از چند سال وقفه در پروازهای خود را از سر گرفته و ازاین رو طرح بازنگری و ارتقای پروازی آن نیز مانند سایر نقاط کشور به زودی انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رئیس فرودگاه سهند پروازها از این فرودگاه روزهای شنبه و چهارشنبه به مقصد فرودگاه مهرآباد و بالعکس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما