شناسهٔ خبر: 23621080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نتانیاهو: سفارت آمریکا ظرف یک سال آینده به قدس منتقل می شود

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که آمریکا در یک سال آینده سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

العالم-فلسطین اشغالی

وی در جمع خبرنگاران در دهلی نو پایتخت هند افزود: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس یکی از تحرکات سیاسی بی سابقه این کشور است.
وی مدعی شد: آمریکا در حال حاضر شاهد سه تصمیم بی سابقه است نخست انتقال سفارت این کشور به قدس دوم تغییر بزرگ رویکرد این کشور در خصوص ایران و سوم موضعگیری جدید آمریکا ضد سازمان آنروا.
هدف از تشکیل سازمان آنروا رسیدگی به امور آوارگان فلسطینی در قالب ارائه برخی خدمات همیاری و ارائه طرحهای اسکان است. این آژانس بنیادهای اساسی زندگی ملت فلسطین ، یعنی غذا ، مسکن ، آموزش و بهداشت را به عهده گرفته است . ارائه خدمات فوری ( کمکهای فوق العاده ) ، خدمات تربیتی ، بهداشتی ، کمکهای نقدی و جنسی ، امرار معاش ، تأمین غذا و امر آموزش آوارگان فلسطینی از جمله وظایفی است که این سازمان به عهده داشته است. 
نتانیاهو پیش از این از قطع کمک 65 میلیون دلاری آمریکا به آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی 'آنروا' استقبال کرد.
وی مدعی شده بود که این نهاد مساله آوراگان فلسطینی و حق بازگشت آنها به سرزمین خود را زنده نگاه میدارد و باید متلاشی شود.
نتانیاهو ادعا کرد: رئیس جمهوری آمریکا زمان مشخصی را برای اصلاح توافق هسته ای اختصاص داده و کاملا واضح است که این امر صورت خواهد گرفت.
دونالد ترامپ جمعه گذشته تمدید تعلیق تحریم های اقتصادی ایران را تایید و به اروپایی ها اعلام کرد که برای جلوگیری از خروج آمریکا از توافق هسته ای این توافق باید اصلاح شود.
ایران در پاسخ به اظهارات ترامپ هرگونه تغییر در توافق هسته ای را که در سال 2015 با کشورهای 1+5 امضا شده را رد کرده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سفری شش روزه با دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد دهلی نو شد.

ایرنا

نظر شما