شناسهٔ خبر: 23620990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون اول قوه قضائیه:

کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد

نصر: معاون اول قوه قضائیه گفت: کاملاً غلط است که می گویند کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد، چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشند، کاملاً غلط است و اینکه کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد به یک معنا غلط است چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد که بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند و موانع سر راه رسیدن به سعادت که همان بهشت است را بردارد.

وی افزود: اگر این موانع با گفتن، تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نمی‌شود لازم است که با اقدامات سخت تری برداشته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه ناامنی ایجاد کند،‌  شهر و روستا و محیط کسب و کار را ناامن کند و در صورتی که این ناامنی با ترس و وحشت مردم توأم باشد و افراد همراه با سلاح سرد و گرم قدرت‌نمایی کنند، مجازات سخت گیرانه‌ای در پیش دارد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مجازات این افراد بر مبنای دین گفت: یک پا و یک دست او را می‌توانید قطع کنید، یکی از مجارات‌هایی هم که برای نا‌امن کنندگان جامعه در نظر گرفته شده، یا اعدام آنهاست یا اینکه برای ابد آنها را از مردم جدا کنندکه حق بازگشت به زندگی و به سمت مردم را نداشته باشند، این اهمیت نظم و امنیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: همه ما باور داریم که آفریده‌ای هست و آفریننده‌ای و این جهان دارای نظم و انضباط و هدف است و انسان اشرف مخلوقات  دارای تفکر و تعقل است که می‌تواند سایر اجزای هستی را به استخدام خود درآورد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: همین انسان با استعداد و ظرفیتی که خدا به او داده می‌تواند به اعلی علیین صعود کند و می‌تواند به اسفل‌السافلین هم سقوط کند.

وی گفت: دین اسلام دینی کامل، جامع و کافی برای رسیدن انسان به قله سعادت است که می‌تواند انسان را به اعلاءالدین برساند.

سخنگوی قوه قضائیه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت:‌حدود 4 دهه قبل در ایران انقلابی با رهبری یک اسلام‌شناس، فقیه، جامع‌الشرایط و انسانی که مراتب عالی کمال را طی کرده بود، به وقوع پیوست، این انقلاب در بهمن 57 به پیروزی رسید و انقلابی که به رهبری فقیه عادل رهبری شده بود، نظامات اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه دولتمردان و کارگزاران با بینش همین انقلاب اسلامی عهده‌دار اجرای آن شدند، ادامه داد: اگر کارگزاران این نظام اسلامی بینش اسلامی و باور دینی و اسلامی ناب نداشتند، نمی‌توانستند این نظام اسلامی را محقق کنند، اگر بینش التقاطی، کسری یا مخلوط بود نمی‌توانست این نظام اسلامی را پایه‌گذاری کند.

وی گفت:‌این نظام اسلامی که مبتنی بر لا‌اله‌الاالله است هم جذب دارد و هم دفع، هم سلب دارد و هم ایجاب، هم شمشیر و هم کتاب.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: همه باید در مقابل ظلم و ظالم بایستند اگر قابل اصلاح نباشد، باید مجازات شود و در مقابل باید در برابر مظلوم خضوع، خشوع، مهربانی و رأفت داشت.

محسنی اژه‌ای درادامه سخنان خود به بینش توحیدی ناب پرداخت و گفت:‌ در بینش توحیدی ناب، اسلام به هم پیوسته است، اقتصاد، فرهنگ، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌اش اسلامی است،نمی‌شود انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی داشت اما فرهنگ و یا اقتصادش غیراسلامی باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک تمدن قابل ارائه، اسوه و الگو برای جهان ارائه دهیم باید از اسلام نابی که دین کامل و جامع و توان اداره زندگی بشر را دارد استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما