شناسهٔ خبر: 23620949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت ایجاد پارک‌های اسکان اضطراری

رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد پارک‌های اسکان اضطراری در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت ضروری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیت الله محرابی با اشاره به بافت‌های فرسوده در شهرهای دهدشت و ضرورت ایجاد پارک‌های اسکان اضطراری در کهگیلویه و بویراحمددوگنبدان و بافت ناکارآمد شهر یاسوج افزود: احداث پارک‌های اسکان اضطراری برای برپایی حداقل یک هزار چادر و زیرساخت‌های برق و گاز لازمه مدیریت بحران است.
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری قرار داشتن شهر یاسوج بر روی گسل دنا در محل روستای سروک تا بیمارستان‌های این شهر گفت : کاهش میزان ساخت و ساز در این مناطق نیاز دیگری است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی بیان کرد:در حال حاضر طرح مطالعاتی پهنه بندی شهر یاسوج در دست اجراست که با تکمیل آن وضعیت قرار داشتن زمین‌های مسکونی بر روی گسل دنا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
محرابی به تنگی معابر و ناایمنی واحدهای بافت فرسوده شهر دوگنبدان و نبودن هیچ جای خالی در شهر یاسوج به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد وافزود : افزایش ساخت‌های پارک‌های محله‌ای هم می‌تواند برای کاهش خسارت‌های حوادث گرهگشا باشد.
وی آموزش مردم و مصالح ساختمانی استاندارد را از دیگر نیازها برای کاهش خسارت‌های احتمالی زلزله در کهگیلویه و بویراحمد دانست.
محرابی با بیان اینکه در زمان بروز زلزله به دلیل شدت نیاز به امدادرسانی باید بخشی از کار با مشارکت خانواده‌ها و همسایه انجام شود بر افزایش آگاهی‌های عمومی برای کاهش خسارت‌های زمان بحران تأکید کرد.
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود:چندین هزار نفر از اهالی مناطق روستایی این استان در واحدهای مسکونی غیر ایمن سکونت دارند.
وی افزود: این افراد در مناطق پیچاب، زیلایی و دیگر مناطق دوردست و محروم سکونت کهگیلویه و بویراحمد ساکن هستند.
بر اساس مطالعات کارشناسی سه هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح این وجود دارد که بیشتر آن در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت است.
بر اساس آمارها 158 هزار نفر از جمعیت شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

نظر شما